גבר בן 53, תושב ראשון לציון, הגיש תביעת עתק של 2.5 מיליון שקלים נגד המרכז הרפואי "שמיר - אסף הרופא". זאת בטענה שעיכוב באבחון מצבו כמעט עלה לו בחייו.
1 צפייה בגלריה
בית חולים אסף הרופא
בית חולים אסף הרופא
בית חולים אסף הרופא
(צילום: אבי מועלם)
לדברי האיש, המקרה אירע לפני כשש שנים. אז הגיע פעמיים לחדר המיון בבית החולים, כשהוא סובל מפצע בבוהן רגל ימין, ומתלונן על כאבים עזים. לטענתו, בכל פעם נשלח חזרה לביתו ורק בפעם השלישית אובחן כסובל ממחלה זיהומית קשה.
הכל החל בפנייה של האיש לרופא בקופת החולים, כשהוא מתלונן על כאבים עזים בברך ימין, על חום וצמרמורות מזה כ-10 ימים, וכן על צליעה וקשיים בהליכה. הרופא, שחשד שמדובר בפקקת ורידים או במחלה זיהומית, הפנה אותו בדחיפות למיון במרכז הרפואי שמיר- אסף הרופא.
קראו גם:
האיש חש לבית החולים, שם נמצא פצע מוגלתי בבוהן כף רגלו הימנית, אך פקקת הוורידים נשללה. על פי הנטען, הרופאים לא ניסו לשלול תרחישים אחרים בשלב זה, והגבר שוחרר לביתו, אך מצבו המשיך להתדרדר. בחלוף יומיים, שב לרופא המשפחה שהפנה אותו שוב למיון.
על פי הנטען, חרף תלונותיו הקשות, הרופאים במיון בית החולים, שחררו אותו גם הפעם לביתו עם כדורים אנטי דלקתיים ומשכך כאבים חזק, וזאת מבלי שבוצעו לו בדיקות דם לשלילת תהליך זיהומי, ובלא שנבחנה האפשרות של טיפול אנטיביוטי.
לדברי עורכי הדין רן שפירא ואריאל גולד, רק בפעם השלישית שבה שב לחדר המיון עלה חשד לזיהום ברגלו. הוא עבר שורה של בדיקות, אשר העידו על זיהום קשה, ובשל כך, הובהל לניתוח דחוף ומתן אנטיביוטיקה. יומיים לאחר הניתוח חלה החמרה במצבו והוא נאלץ לעבור שני ניתוחים מצילי חיים, שבמהלכם הגיע לסף מוות והובהל למחלקה לטיפול נמרץ. בהמשך אושפז למשך חודש ימים בבית החולים ועבר ניתוחים פלסטיים לשיקום מראה רגלו.
לטענת עורכי הדין, טרם האירועים היה האיש בחור בריא, נמרץ, מצליח בחייו המקצועיים ומלא שמחת חיים, וכי כתוצאה מרשלנות, הוא נותר עם נכות רפואית ותפקודית משמעותית, הפסיק לעבוד, פשט את הרגל, נפרד מבת זוגו, חזר לגור בבית הוריו, ולמעשה התמוטט נפשית.
התביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית בסכום המקסימלי הקבוע בחוק (לפחות 2.5 מיליון שקלים), נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מהמרכז הרפואי נמסר בתגובה: "כתב התביעה הועבר לעיונם של נציגי המרכז הרפואי שמיר לא מכבר. המרכז הרפואי שמיר מחויב על פי דין בסודיות כלפי מטופליו. לפיכך, תגובתו תובא כמקובל בפנים הגורמים הרלוונטי במקום ובעת המתאימים".