בתחילת השבוע הורים לילדים בגן בנאות שקמה השביתו את הלימודים, והפגינו מול מבנה הגן בטענה שלא נמצא פתרון מאז תחילת השנה לכך שהגננת מחסירה מסיבות אישיות. ההורים, שהגיעו עם שלטים והפגינו מול הגן, טענו שילדי הגן נפגעים מהמצב ושללא גננת בגן התפקוד היום־יומי נמצא בכאוס.
2 צפייה בגלריה
 הפגנת ההורים. "המערכת לא מצליחה להחזיק את הסיפור הזה בידיים"
 הפגנת ההורים. "המערכת לא מצליחה להחזיק את הסיפור הזה בידיים"
הפגנת ההורים. "המערכת לא מצליחה להחזיק את הסיפור הזה בידיים"
(צילום: פרטי)
"חלק מההורים קצת נבהלו מהתהודה שזה תפס, נוצר שיח קשה בין ההורים לגבי האם זה בסדר שהגננת מחסירה או לא", מספר גורם המעורה בנושא. "ברור שזה בסדר, כולנו בני אדם ולכולם יש את הזכות החוקית לא להגיע לעבודה במצבים מסוימים, אבל בגלל שמדובר בגן ילדים הנושא קצת יותר רגיש. כתוצאה מהמצב יש אי־סדר וההורים כועסים בעיקר על כך שאין מחליפה קבועה", הוא מסביר.
בסרטון שהופץ בעיר נראים הורים שטוענים שישנה התנהלות לא תקינה בגן, ושלא נמצא פתרון לבעיה הקשה. "מגן שהיה בין המובילים בראשון הפכנו להיות בתחתית רשימת הגנים, אנחנו דורשים מענה לצרכים של הילדים שלנו שלא מקבלים מענה". ההורים אף הפנו ביקורת ישירה לגננת וטענו שאינה משתלטת על הנעשה בגן כאשר היא כן מגיעה.
"בחודש האחרון היו לא מעט היעדרויות, במצבת כוח האדם הנתון קשה מאוד למצוא גננת מחליפה, קשה למצוא גננת בכלל. עובדי ההוראה והגננות נמצאים באחוזי נשירה בשנים האחרונות, במיוחד מאז הקורונה, ואנחנו רואים את התוצאה בשטח היום, מי שיש לה את הזכות לא להגיע לעבודה מסיבותיה שלה צריכה לספוג את החיצים שמופנים אליה כי המערכת פשוט לא מצליחה להחזיק את הסיפור הזה בידיים".

2 צפייה בגלריה
(ליאל אבן זהר | צילום: אבי מועלם)

סגנית ומ"מ ליאל אבן זוהר, מחזיקת תיק החינוך: "אני מבקשת מכלל ההורים, גם במצבים של כעס או חוסר שביעות רצון מצוות חינוכי, למצות דיאלוג עם העירייה והפיקוח ולזכור כי בילדיהם מטפלים בני אדם, שגם הם חולים ונעדרים לפעמים".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "גורמי מנהל החינוך בקשר רציף עם ההורים וערים לטענותיהם, על אף שהגננת מועסקת על ידי משרד החינוך. מבדיקה שערכנו באופן עצמאי, לא מצאנו ליקוי בהתנהלות הגננת שמצדיק הפגנות שבסופו של דבר פוגעות שלא לצורך בגננת וצוותי החינוך בגן. העירייה העמידה לגן סייעת נוספת, עד לסיום טיפול משרד החינוך בנושא".
ממשרד החינוך נמסר: "מפקחת הגן מלווה את גן הילדים ועושה כמיטב יכולתה לייצר שיגרת למידה תקינה, רציפה ועקבית לילדים תוך התמודדות עם מצבים משתנים ובלתי צפויים, אותם לא ניתן לפרט בשל צנעת הפרט. יודגש, היעדרויות הגננת לא חרגו את המסגרת החוקית. המשרד מגנה כל סגנון של התנהגות או שיח מתלהם".