12:15 - בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע כי מחר (8.10) לא יתקיימו לימודים או כל פעילויות חינוכיות אחרות בישובי עוטף עזה, מערב הנגב, מרכז הנגב, מערב לכיש, לכיש, שפלת יהודה, השפלה - כולל ראשון לציון, ירקון, דן, שרון, שומרון וירושלים
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. מקומות עבודה - ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
10:00 - פונו כעשרים כלי רכב שנפגעו ישירות מטיל שפגע במרכז העיר ראשון לציון הבוקר (שבת).
פינוי רכבים שנפגעו מפגיעת הטיל במרכז ראשל"צ
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)

9:50 - בשעה האחרונה התרחשה נפילת רקטה במרכז העיר, עם נזק לרכוש בלבד ומספר נפגעי חרדה קל. וכן, נפילת רסיס במרכז העיר ללא נזק. הטיל פגע במרפסת בניין. במקום אחר בעיר נפל רסיס וגרם לנזק חמור לרכוש ולרכבים חונים.
בעקבות מטח הרקטות הכבד הבוקר הורה ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, לפתוח את כלל המקלטים ברחבי העיר ולסגור את השטחים הציבוריים, כולל חוף הים, ולבטל את הפעילויות הציבוריות ברחבי העיר. כל אירועי שמחת תורה שתוכננו להערב (מוצ"ש) בוטלו.
ראש העירייה, רז קינסטליך, הגיע לזירת הנפילה השנייה במרכז העיר ראשון לציון. הטיל פגע בגג בניין גרם לפגיעה ברכוש ולמזלנו לא היו נפגעים בנפש. כוחות משטרת ראשלצ וכוחות ההצלה. אשר סורקים ומטפלים בתושבי הבניין.
צפו בתיעוד מזירת נפילת הטיל בעיר >>>
3 צפייה בגלריה
קינסטליך בזירת הנפילה בראשל"צ
קינסטליך בזירת הנפילה בראשל"צ
קינסטליך בזירת הנפילה בראשל"צ
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)

ראש העירייה הנחה לתגבר את גורמי הפיקוח העירוניים, אנשי השיטור וגורמי החירום של העירייה, וברגעים אלה מתכנסים ראש העירייה והנהלת העירייה הבכירה בחדר המצב העירוני לקבלת עדכונים שוטפים.

3 צפייה בגלריה
חדר החמ"ל בראשל"צ
חדר החמ"ל בראשל"צ
חדר החמ"ל בראשל"צ
(צילום: דוברות העירייה)

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״לצערנו, אנו כבר מתורגלים וכל המקלטים העירוניים ברחבי העיר, כולל בבתי הספר - כבר נפתחו וכל צוותי החירום הוקפצו. אני קורא לתושבות ולתושבים להישמע להנחיות גורמי הביטחון: לא לצאת למרחב הפתוח, להישאר בסביבת מרחב מוגן ולנעול את הבתים. כמו תמיד, צוותי החירום והכוננות שלנו מעודכנים וערוכים לכל תרחיש שיהיה. אני קורא לכולם להתעדכן רק מכלי התקשורת הרשמיים ומעמודי העירייה כדי שלא להפיץ מידע כוזב״.

קינסטליך בזירת נפילת הטיל בעיר
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)

הבוקר (שבת) בסביבות השעה 6 בבוקר החלו עשרות מטחי ירי של רקטות מעזה לכיוון ערים בישראל, ובהם באזורי השפלה והמרכז. במקביל היו גם חדירות מחבלים בדרום.

3 צפייה בגלריה
רקטות בקריות
רקטות בקריות
ירי רקטות
(צילום ארכיון: מיכל ראובן )
אלפי תושבים התעוררו הבוקר (שבת) לקולות של אזעקה ונאלצו להיכנס לממ"דים ולמרחבים מוגנים. לא היתה כל התרעה מוקדמת לגבי אפשרות של ירי - ודאי שלא בעוצמות ובעיתוי שבהם נעשה.
דוברות מד"א: עדכון נפגעים נכון לשעה 07:55: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים בדרום ובשפלה סה"כ 16 נפגעים, בהם: אישה בשנות ה-60 שנפגעה מפגיעה ישירה ומותה נקבע במקום, 2 במצב קשה, 6 במצב בינוני ו-7 במצב קל.
צוותי מד"א שנמצאים בכוננות שיא ממשיכים לצאת ולסרוק בזירות אירועי נפילות וירי חי ולטפל בנפגעי חרדה ונפגעים קל כתוצאה מנפילות בדרך למרחב המוגן.
במד"א פונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ובזמן אזעקה להגיע בזהירות ובבטחה למרחב המוגן ולהמתין 10 דקות על פי הנחיות פיקוד העורף. הנחיות אלו מצילות חיים.
בין היתר נרשמה נפילה מול חוף ראשון לציון, לא ידוע כמה רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. זהו הירי הראשון שמבצעים ארגוני הטרור בעזה לכיוון אזורי השפלה והמרכז מאז חודש מאי השנה.
בעקבות המתיחות הבוקר השלימה עיריית ראשון לציון באמצעות החברה העירונית לביטחון את פתיחת כלל המקלטים הציבוריים בעיר. המקביל הנחה ראש העירייה רז קינסטליך לפתוח את חמ"ל החירום העירוני להעלות את רמת הכוננות לגבוה היותר וגיוס כלל פקחי העירייה אנשי השיטור וגורמי החירום שח העירייה. עוד החליט ראש העירייה על סגירת חוף ראשון לציון לאחר שאחד הטילים נפל בים מול חופי העיר.
הידיעה מתעדכנת.