תושבת ראשון לציון, אם לילד העולה לכיתה ג' התיישבה ללמוד עם בנה באחת מהחוברות לחופש שההורים נתבקשו לרכוש ונדהמה לגלות תכנים לא חינוכיים.
1 צפייה בגלריה
קטע מהחוברת. "זו תת רמה"
קטע מהחוברת. "זו תת רמה"
קטע מהחוברת. "זו תת רמה"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"כולם חשבו שבילי הוא טמבל. כל יום היו נותנים לו לבחור בין מטבע של עשר אגורות לבין מטבע של שקל. בילי בחר תמיד במטבע של העשר אגורות שנראה גדול יותר. כולם מחקו ואמרו 'טמבל נשאר טמבל'".
טקסט זה הופיע בחוברת חופש בשם "זרעי קיץ" המיועד לילדים העולם לכיתה ג' ואותו התבקשו תלמידי אחד מבתי הספר בראשון לציון לרכוש. "אלו לא מילים שילד קטן אמור ללמוד", אמרה בכעס הילה, אמא לתלמיד בית הספר שנחפשה לתכנים. "בסוף הלימודים המורה שלחה מספר המלצות לחופש הגדול ואני רכשתי את כל ארבע החוברות. אחרי שסיימנו את החלק של החשבון התחלנו את החוברות בשפה ונחשפתי לתכנים שלא מתאימים לגילאים צעירים. ההרגשה היא שהחוברות הן תת‑רמה".
בחלק אחר של החוברות מתרעמת הילה על סגנון שיכול לעודד חרמות ודעות קדומות על תלמידים. "עודד ילד רע, אני לא מרשה לך ללכת אליו הביתה, אמרה אמא לדני", נכתב בחוברת.
"זה טקסט לא ראוי בתקופה כזאת שמנסים להילחם בחרמות על ילדים אחרים. זה חמור מאוד לקטלג ילד בתור ילד רע ולקבוע שאסור לשחק איתו", הוסיפה הילה.
ממשרד החינוך נמסר: בדיקה ואישור חוברות קיץ אינם בתחום אחריותו של משרד החינוך. בתי ספר ממליצים לרכוש חוברות לחופשה, בדגש על כך שמדובר בהמלצה בלבד. אנו מצרים על כך שהילדים נחשפו לתכנים לא ראויים. הנושא נבדק ויטופל".