לקראת שנת הלימודים הקרובה מחפשים הורים לילדי חינוך מיוחד סייעות משלבות, כלומר סייעות שיתלוו אליהם למערכת החינוך בכיתות משלבות. מדובר בילדים שהחלו להשתלב בבתי ספר "רגילים", אך עדיין יש להם פער להדביק. כעת מספרת חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך המיוחד הדס כהן, כי היא גילתה תופעה שבה סייעות מנצלות את הלחץ שקיים על ההורים והדאגה לילדיהם ודורשות מהם השלמת שכר.
1 צפייה בגלריה
"הילד בלי סייעת
"הילד בלי סייעת
"הילד בלי סייעת
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"הרשות המקומית לא תמיד מצליחה לספק סייעות כי יש מחסור, ולכן ההורים מחפשים בעצמם מתוך הבנה שהרשות תשלם להן את השכר", מסבירה כהן. "אני לא מוכנה שזה יקרה אצלנו כי יש הורים שאין להם יכולת כלכלית אבל מרגישים שהם מוכרחים. לא יכול להיות שהורים יהפכו גם להיות מעסיקים".
כהן דרשה לחייב כל סייעת שעובדת מטעם העירייה למסור מכתב שבו היא מתחייבת שהיא לא מקבלת כסף ותשלום מההורים בנוסף למה שמשלמים לה. "נאמר לי שזה מטופל אבל דווח לי על ידי ההורים שזו עדיין תופעה שקיימת".
רעות, אמא לילד בחינוך המיוחד, מעידה על התופעה. "קיבלנו את הבשורה המשמחת שהבן שלנו מתאים לחינוך משולב, אבל זה הגיע יחד עם גרזן כי הבנו שצריך למצוא עכשיו סייעת עבורו ושאם אנחנו לא נעשה את זה אז לא בטוח שתהיה לו ולא בטוח שהשילוב יצליח. הבנו גם שכדי שהיא תהיה מספיק מלומדת ויהיה לה ניסיון בתחום, כנראה נצטרך להוציא כסף מהכיס שלנו ולא מעט. אני עכשיו בחיפושים אחר שנה הבאה וכבר מישהי ביקשה ממני להשלים לה ל־60 שקלים לשעה, זאת אומרת שאני אצטרך לשלם לה מכספי 30 שקלים בנוסף על ה־30 שקלים שהעירייה משלמת לה כפול 30 שעות שבועיות בחודש. יוצא שאני משלמת לה משכורת שלמה, כל הקצבה שהילד שלי מקבל מביטוח לאומי תלך אליה".
מהעירייה טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון