מצוקת המחסור בעובדי הוראה הגיעה אל תלמידי החינוך המיוחד בראשון לציון. מנהלת בית הספר "שקמים" הודיעה במכתב רשמי, שנכתב בכאב גדול, לעירייה ולמשרד החינוך שבשל המצוקה הקשה לא תוכל לפתוח את שנת הלימודים.

2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
הלימודים לא יפתחו?
(shutterstock)
במכתב ששלחה לייפר נכתב: "אני מבקשת להתריע על מחסור חמור בעובדי הוראה לשנת הלימודים תשפ"ג, עד לרמה, שבמצב זה, לא אוכל לנהל את בי"ס שקמים באופן אחראי".
עוד הוסיפה וכתבה כי, "לראשונה מתחילת עבודתי כמנהלת (27 שנות ניהול) שאני חווה מצוקה וחוסר אונים כה גדולים, עד שאני נאלצת להודיע שלא בכל מצב אוכל לנהל את ביה"ס. ציפיתי בהתרגשות לקלוט 20 תלמידי כיתות ז' חדשים בביה"ס, ותחת זאת אני נמצאת בתחושת דחק כי אין לי מורים עבורם ועבור כיתות נוספות. במחסור כה חמור של עובדים, היכולת למצוא פתרונות יצירתיים הגיעה לקיצה".

2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה
כיתה ריקה
"ציפיתי לקלוט תלמידים חדשים, אבל אין לי מורים עבורם"
(צילום: shutterstock)

לייפר הוסיפה וכתבה כי הורי הנהגת ההורים הבית ספרית וכן הורי התלמידים החדשים מעודכנים שאין די מורים לפתיחת השנה.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "המחסור במורים ובמורות הנו בעיה ארצית ולא פוסח על אף עיר בארץ. העירייה פועלת יחד עם רשויות נוספות, על מנת למצוא פתרון למחסור ובפרט בחינוך המיוחד ולסייע למשרד החינוך על מנת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בכל מוסדות החינוך".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מוכר למשרד ומטופל ע"י כלל הגורמים הרלוונטיים, שעושים כל לאל ידם בכדי לגייס מורים ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה. כידוע, מערכת החינוך מתמודדת עם מחסור במורים בכלל רחבי הארץ, בדגש על אזור המרכז ותל אביב".