האם זו הסערה הבאה בראשון לציון? בימים אלו נשקלת האפשרות להכניס ספר בשם "אני ג'אז", המספר את סיפורה של ילדה טרנסית, אל גני הילדים בעיר. "אנשי המקצוע צריכים ללכת לטיפול פסיכולוגי", הגיב מאיר עקיבא, חבר המועצה לשעבר ופעיל חרדי מוכר בעיר.
2 צפייה בגלריה
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
האם הגיל הרך הוא הזמן הנכון?
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
לאחרונה הושק ספר בשם "אני ג'אז" שהוציאו האגודה למען הלהט"ב בשיתוף ארגון חוש"ן. על פי האגודה למען הלהט"ב, מאז שהייתה ילדה, ג'אז ידעה שיש לה נשמה של בת בגוף של בן. היא אהבה את הצבע הוורוד ולהתחפש לבת הים הקטנה, ולא הרגישה כמו עצמה בבגדי בנים. זה בלבל את בני המשפחה שלה, עד שהם לקחו אותה לרופאה שאמרה שג'אז היא טרנסג'נדרית והיא פשוט נולדה כך". עוד הוסיפו באגודה כי ספר זה יחולק בגני ילדים בארץ וביניהם גם בראשון לציון.
קראו גם:
"מדובר בפרויקט מקסים של האגודה למען הלהט"ב, חוש"ן ופרויקט גילה להעצמה טרנסית. חלק מהספרים כבר חולקו בספריית כותר ראשון ובשירות הפסיכולוגי החינוכי", אישרה מחזיקת תיק הלהט"ב בעיר אילנית הרוש, "זאת כחלק מציון יום הנראות הטרנסית. ההחלטה לגבי המשך החלוקה תתקבל במשותף עם מינהל החינוך בעירייה, שהוא הגוף האמון על בתי הספר וגני הילדים בעיר. אני מאמינה שיש לנו תפקיד חשוב בנירמול מגוון הדרכים להגדרת הזהות העצמית, תוך שמירת החירות של כל אחת ואחד מה לקחת מהמגוון העשיר הזה".
יוזמה זו הגיעה לידיעתם של גורמים דתיים וחרדים בעיר, שטענו כי אם יוחלט לעשות זאת הם לא מתכוונים לעבור על כך בשתיקה.
מאיר עקיבא, חבר המועצה לשעבר ודמות דתית מוכר בעיר הגיב בתדהמה. "כל השירות הפסיכולוגי צריך ללכת לטיפול פסיכולוגי. זה שאנחנו לוקחים עכשיו את כל הילדים ומכניסים להם למוח דברים שהם לא צריכים לדעת בגיל כזה ולשבור את הראש מה אמרה הגננת זה חמור. זה ישפיע על הילדים בצורה הקשה ביותר כי ילד ילך לישון עם זה בלילה והמחשבות לא יעזבו אותו, הוא יתחיל לחשוב על הזהות המינית שלו וזה לא הגיל להתעסק בזה. הציבור הדתי צריך להוביל את המלחמה בזה, אבל לא רק הוא, כל הציבור צריך לתת לזה יד. זה אפילו לא עניין של דת אלא האם ההורים חושבים שהילדים שלהם צריכים להיחשף לדבר הזה".
2 צפייה בגלריה
כריכת הספר
כריכת הספר
כריכת הספר
(צילום: פרטי)
מהעירייה נמסר: "לאחר פניית הארגון לעירייה, הובהר כי יש לשלוח עותק של הספר כנהוג בכל הכנסת ספר או כל תוכנית אחרת. עד כה לא התקבל עותק של הספר. נבהיר כי כל הכנסת חומר לימודי או תוכנית לימודית לגני הילדים, כפופה לאישור מינהל החינוך בעירייה והפיקוח של משרד החינוך, וכך ננהג גם במקרה זה".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון