בתחילת השבוע התרחשה תאונת שרשרת ברחוב רמב"ם, השכונה הגדולה ביותר בראשון לציון, כאשר רכב נסע במהירות גבוהה, איבד שליטה ופגע במספר רכבים. לדברי התושבים, כבר שנים רבות הם מרגישים בסכנה בגלל המהירות בה נוסעים הרכבים ולמרות זאת העירייה מסרבת להתקין פסי האטה.
1 צפייה בגלריה
נזק לרכב בתאונה
נזק לרכב בתאונה
נזק לרכב בתאונה
(צילום פרטי)
קראו גם:
ביום ראשון, סמוך לשעה שבע בבוקר הגיח רכב במהירות גבוהה מאוד ובעיקול שהיה בדרך הוא איבד שליטה והמשיך בנסיעה על שני גלגלי צד שמאל. בעקבות איבוד השליטה פגע הרכב בעוד ארבעה רכבים שעמדו בצד הכביש וגרם להם לנזק רב. לדברי תושבי השכונה, במזל גדול לא נגרם נזק גדול יותר, כי המקום סמוך למוסדות חינוך.
עוד טוענים התושבים כי תאונות כאלו הפכו לדבר שבשגרה ולמרות זאת בעירייה לא מוכנים להציב פסי האטה. "המקום הזה קרוב מאוד לשני גני ילדים עירוניים ומדי בוקר עוברים בו ילדים רבים", אומרת שלי איילון, תושבת השכונה, "מזל שאלו ימי חופש ואין ילדים, אחרת היה נגרם פה אסון גדול.
"משנת 2008 אנחנו מבקשים מהעירייה שיתקינו פסי האטה בגלל תאונות דרכים חוזרות ונשנות ואת כל החומרים העברנו לידי העירייה. משום מה ועדות התנועה השונות סירבו לנו בכל פעם למרות שמהנדס העירייה אמר לי אישית שאין שום מניעה להתקין פסי האטה, אבל זה נתקל בסירוב של חברי הוועדה. פניתי שוב לראש העירייה והוא אמר לי שאנשי המקצוע בוועדות השונות החליטו שאין צורך, כל אחד מפנה למישהו אחר ובינתיים התושבים בסכנה".
מהעירייה נמסר: "כל הפניות של תושבי השכונה שהוגשו לוועדה בעשור האחרון נבחנו. במשך כל תקופת הזמן הזאת סברו כלל גורמי המקצוע הבוחנים את הבקשות, כי אין צורך בהצבת פסי האטה ברחוב. עם קבלת ממצאי חקירת התאונה, נלמד את המקרה ונבחן שוב האם פסי ההאטה היו מונעים את התאונה ויש צורך להציבם".