חברת בנייה שבנתה פרויקט מגורים בשכונת רקפות בראשון לציון טוענת: העירייה גבתה מאיתנו אגרות בנייה מופקעות כיוון שלא החשיבה משפחות לא קונבנציונאליות כזוגות צעירים - סעיף שמזכה את הפרויקט בהנחה. "זוגות חד מיניים, משפחות חד הוריות ומשקי בית של אדם שבוחר להישאר רווק עד גיל מאוחר, היו בעבר 'מוקצים' והפכו ברבות השנים לחלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי", נכתב שם.
2 צפייה בגלריה
זוג חד מיני לא נחשב זוג צעיר?
זוג חד מיני לא נחשב זוג צעיר?
זוג חד מיני לא נחשב זוג צעיר?
(צילום המחשה: canva)

מאחורי כתב התביעה עומדת חברת מ.י דביר בע"מ מנס ציונה, שהגישה את התביעה נגד הוועדה המקומית ראשון לציון, בדרישה להשיב לה מאות אלפי שקלים שלטענתה נגבו ממנה באופן לא תקין במסגרת הקמת בניין מגורים בן 28 קומות.

קראו גם:

על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון, החברה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון והבינוי במסלול של 'מחיר למשתכן'. כתנאי מוקדם לקבלת היתר בנייה נדרשה החברה לשלם אגרות בנייה לעירייה על סך 670 אלף שקל, אותן נאלצה לשלם על מנת שלא להיגרר לעיכובים ותביעות בגין הפרת חוזים מצד הרוכשים.

2 צפייה בגלריה
רק זוגות זכאים להטבה?
רק זוגות זכאים להטבה?
רק זוגות זכאים להטבה?
(צילום המחשה: canva)

בחברה טוענים כי הם זכאים להנחה כיוון שמדובר בפרויקט מטעם המדינה במטרה לסייע לזוגות צעירים, ועל כן יש להשיב להם כ-430 אלף שקל. עם זאת, מבהירים בחברה כי המושג 'זוגות צעירים' רחב יותר משהיה בעבר, והוא כולל בתוכו גם זוגות חד מיניים, אנשים שבוחרים לחיות ללא בני זוג, אלמנים ואלמנות וכדומה "מאחר שיש לקרוא את המונח 'זוגות צעירים' ככזה המכוון לכל אותם הזכאים במסגרת תכנית מחיר למשתכן, כאשר ממילא רובם ככולם 'זוגות צעירים' במובן הרחב של המילה שעונה לתכלית החקיקה - הוזלת עלויות למדינה או למי מטעמה שיסייע להקים פרויקטים עבור צעירים חסרי דיור".
עוד טוענת בחברה, שגם אם ההגדרה אינה מקובלת על בית המשפט, עדיין הם זכאים להחזר כיוון שמתוך 89 יחידות, 56 יחידות נמסרו לזוגות צעירים על פי ההגדרה הצרה, ועל כן יש להחיל את ההנחה על אגרות בנייה על 63 אחוז מהיחידות, ולכל הפחות יש להשיב להם כ-270 אלף שקל.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כתב התביעה הגיע אלינו לפני ימים ספורים. נבחן את התביעה ונגיב בהתאם בבית המשפט".