אולי לא ידעתם, אבל בישראל יש קהילה שוקקת של מכשפות וקוסמים, ובחודש הבא מאות מהם ייפגשו לכנס מיוחד שבו יתרגלו קסם מעשי וכישוף לבן, יערכו טקסים פולחניים וילמדו איך להתחיל שנה של זימון שפע ואושר, ואם אפשר אז גם שלום עולמי.
4 צפייה בגלריה
אודליה כהן גרין
אודליה כהן גרין
אודליה כהן גרין
(צילום: אלעד גרשגורן)
"'מכשפה' הוא מושג רווי וטעון בקונוטציות לא טובות לאורך השנים", אומרת יוזמת הכנס, אודליה כהן גרין, שמגדירה את עצמה מכשפת. לדבריה, בניגוד למה שאנו מכירים מספרי הפנטזיה, לא מדובר כמובן באישה שמבשלת צפרדעים בקדירה. "בעומק שלו זה פשוט אישה שמחוברת לעצמה ולטבע. בלי החיבור אי אפשר לעשות דברים".

לכשף? כל אחת יכולה


כהן גרין נולדה ביום כיפור בדיוק לפני 49 שנה. היא אם לשניים ומתגוררת בפרדס חנה. אומנם כיום היא עוסקת בכישוף ובכל מה שנלווה לכך, אבל לפני שלושה עשורים היא היתה רחוקה מזה לגמרי, כמו מכשפה שעפה על מטאטא בשמיים מהאדמה. "שימשתי עוזרת אישית של בכירים בעולם הכלכלי", היא מספרת בחיוך. "עבדתי עבור שרי אריסון, ואחר כך הייתי עוזרת אישית של לני רקנאטי".

קראו גם:

למרות החיים בכאן ובעכשיו, היא מספרת שתמיד הרגישה אחרת. "כשהייתי קטנה דיברתי על עצמי בלשון רבים, ראיתי דמויות ודיברתי אליהן", היא מספרת. "באיזשהו שלב זה נגמר, ובגיל ההתבגרות רציתי להיות חלק מהחברה. כשהייתי בת 27 אבא שלי נפטר, ושאלתי את אמא שלי אם אבא שלי יבוא לבקר אותנו. בלילה חוויתי את היציאה החוץ־גופית הראשונה שלי. זה בדיוק כמו בסרטים, הכל לבן, אין גוף, 2 ישויות שמדברות. כשחזרתי הגוף שלי היה משותק לגמרי, יכולתי להזיז רק את העיניים. כשהתעוררתי אמי שאלה אותי מה קרה, ועניתי לה שאבא הגיע לבקר אותי".
בשלב מסוים היא החלה לחקור וללמוד, וכך הגיעה לקורס תקשור, שלאחריו המורה ביקשה ממנה ללמד.
"כל אחת יכולה להיות מכשפת, אבל כמו שאנשים נולדים עם כישרון ומתנה כלשהי, המתנה שלי היא חיבור לקוסמוס. כמו שאת קוראת עברית, ככה אני קוראת אנרגיה. וכשאנשים לא יודעים איך זה קורה זה נראה כמו קסם, כי זה מרגיש להם ערטילאי.
"אני לא מרגישה בנפרדות מהקיום, מהאוויר", מסבירה כהן גרין. "אם בחוויה שלי אני אחד עם הדברים, כשאני זזה - הדברים זזים איתי".
בשנים האחרונות נפוצה תורת החשיבה החיובית ותורת השפע. מתברר שאי אפשר לעשות קסמים בלי חשיבה חיובית. "חשיבה חיובית היא חשיבה שעושה קסמים בעולם. אי אפשר לעשות קסמים בעולם כשאת נגטיבית ואת רואה שחור. גישה חיובית לחיים ותחושת שמחה הן בסיס משמעותי שיתרום לשינוי המציאות. אני חושבת שזה שאני שמחה ורואה טוב בכל דבר, זה יכול לעזור לי".
אז כל מי שמתרגל חשיבה חיובית הוא קוסם?
"לא. האם כל מי שמצייר הוא צייר? יש דרגות שונות ורמות שונות, וכל אחד עם הנתיב שלו".
אילו קסמים את עושה?
"באופן כללי, אני חושבת שהקסמים בחיים שלי זה שכל דבר שאני רוצה קורה. הכל עובד, הכל מגיע אלי בלי מאמץ יתר על המידה. אני מבקשת ומתכוונת ואז זה מגיע. זה אורח חיים שהוא קסום, קל ונעים, והוא מביא מלא אופטימיות לחיים.
"אני חיה את זה", היא מכריזה. "היה קטע מצחיק שמתחת לבניין שלנו היה טרקטורון שעשה הרבה רעש, וזה הציק לבת שלי, והיא ביקשה שאעשה משהו. אמרתי לה שאם זה היה לא חוקי כבר היו עוצרים את זה, אבל היא התעקשה. לא עברו שתי דקות ושתי ניידות עצרו אותם. לעומת זאת הבן שלי בשלב שהוא לא מאמין שיש קסם בעולם, אבל אם משהו קורה במחשב הוא קורא לי וזה מסתדר".
וכשפים?
"אני לא מוציאה כדור אש מהידיים", היא צוחקת, "אבל אני כן עושה כשפים בקליניקה. אני גם מטפלת, ואני יודעת לקרוא את המניעים של הבן אדם. אם מישהו בא להסיר עין הרע, אני בודקת האם זה נעשה וכמה אחריות יש להם בתוך זה, ואני משתדלת לעזור בדרכים שלי, כמו להחזיר אותם למסלול מיטיב. זה מאוד עדין, כי אני לא יודעת מה ההשלכות של כל דבר שאני עושה. אין לי השפעה אינסופית, וגם אין לי את התמונה השלמה. אני עושה מה שאני יכולה ומקווה שאני עושה טוב בעולם".
תני דוגמה לקסם לא שגרתי.
"הגיעה אלי אישה מסורתית ואמרה לי שרוצים לקחת ממנה את הבן שלה ושהיא צריכה שאעשה משהו ושהילד יישאר בבית. ביקשתי תמונות של כל מי שמעורב ואמרתי נראה מה אפשר לעשות. פתחתי ספר תורה (כמו שפותחים בקלפים), והוא נפתח היכן שמוזכר לשים דם על המשקוף ביציאת מצרים. אמרתי לה מה לעשות ושלחתי אותה. לאחר מכן היא סיפרה שאפילו האדם שהיה הכי נגד שינה את דעתו והיה בעדה, והוא אפילו המליץ שהרשות תשלם על הטיפולים. והילד באמת נשאר בבית".
יש אנשים שאת לא יכולה לעזור להם?
"ברור, אני לא אלוקים. יש אנשים שאני לא רוצה לעזור להם, שצריכים לעבור שינוי וצריכים לעבור על בשרם דברים, שאני לא מרגישה שהלב שלהם נקי. זה לא כמו עם מטה הקסם בהוליווד. אני מטה הקסם, ואני צריכה להיות בהלימה כדי שזה יעבוד".
ביהדות יש לרוב רתיעה מהעיסוק בכשפים.
"זה מתחבר. זה לא שונה מלהסיר עין הרע עם עופרת. היהדות דת מאוד מאוד כישופית, היא מאוד מחוברת לטבע. היהדות היא דת מאוד חכמה. התנ"ך, השפה העברית, אני אוהבת את הרוחניות היהודית, פחות מתחברת לדת".

יש דברים נסתרים


מיכאל אופק (44) מגבעת עדה עוסק באסטרולוגיה מאגית כבר שני עשורים, והוא יהיה אחד המנחים בכנס. "אני חוקר את האסטרולוגיה העתיקה, המסורתית, שזו לא בדיוק האסטרולוגיה המודרנית. זה מתייחס לזמנים שבהם נוסדה האסטרולוגיה ביוון ובמצרים בעת העתיקה. הנרטיב של האסטרולוגיה הוא שהכל נע ביחד, מחזורי הכוכבים, מקצבי הלב, המקצבים האנושיים ועוד".
לדברי אופק, היכולת להבין מה ההשפעות שאותן אנחנו חיים בכל רגע נותנת לנו את היכולת לנווט במודע כדי להביא לידי מימוש דברים שיותר קל להם להתממש ברגעים מסוימים על פני אחרים. "בחקלאות למשל יש זמנים טובים לזרוע, יש זמנים טובים לקצור, יש זמנים שאיכות הזמן תומכת במימוש דברים מסוימים בחיים, ויש זמנים שיש קושי והתנגדות למימוש דברים. האסטרולוגיה מאפשרת את הזיהוי של הזמנים האופטימליים ביותר למימוש".
בעצם אסטרולוגיה היא מדע ולא קסם?
"האסטרולוגיה פועלת גם ללא קשר למאגיה. היא תעשה לך אבחון של מה מרכיב את הנפש שלך, מה החוזקים והחולשות שלך, ומה הופך אותך להיות את. היא תיתן לך את המקצבים והתנועות העתידות להגיע, ומה המשמעות שלהן והאיכויות שהן מייצרות בחייך. המאגיה האסטרולוגית נותנת לך את הכלים הפרקטיים כדי ליצור פעולות שישקפו ויכוונו את התנועות והכוחות האלה, כך שאת תהפכי לשותפה פעילה במקום שרק תתבונני כמו בובה על חוט. אנחנו יכולים לשפר את חיינו אם אנחנו יודעים להבין את הכוחות האלה, לעבוד איתם וליצור דברים תחתם. מאגיה אסטרולוגית זו האומנות של התיאום והסנכרון עם הגופים השמימיים והיכולת לנוע איתם וליצור איתם ולהגביר אותם בחיים שלנו".
לדברי אופק, הוא עצמו עושה שימוש במאגיה אסטרולוגית בעיקר להעצמה, ריפוי וגדילה והיכולת לפתור ולרפא בעיות מולדות שיש במפת הלידה. בכנס הוא ילמד את המשתתפים בין היתר מתי לעשות כישוף.
מה זה כישוף בשבילך?
"בשבילי כישוף זה היכולת שלך במודע להתחבר לאיזשהו כוח, ליצור איתו ולהוליד דברים בעולם. כבני אדם, יש לנו כוח רב להשפיע על המציאות. רוב האנשים עושים זאת בצורה רדומה ולא מודעים לפוטנציאל הזה. היתרון של האסטרולוגיה זה לראות את הבלתי נראה, לראות אילו כוחות יגיעו אליך מחר, ואיך אפשר לנצל את האנרגיה הזו להגשמה וליצירה של דברים בחייך".
אתה עובד עם כוחות נסתרים?
"ברור. הם עובדים עם כולנו. כשאני אומר 'כוחות נסתרים' אני מדבר על כוחות יצירתיים שקיימים בטבע, במציאות. כשאני מדבר על רוחות במובן האסטרולוגי אני מדבר על כוחות יצירתיים מעצבים בנפש ובעולם. כל כוכב הוא כמו איבר בגוף הקוסמי ושם הרוח שלו. זה לא שולל את זה שיש רוחות וישויות אחרות, אבל זו לא המאגיה שאני עוסק בה. לשמש, למשל, יש השפעה מובהקת עלינו. בלי שמש אין חיים. אגב, גם המסורת היהודית קשורה במאגיה האסטרולוגית. הקמעות נושאים את האיכות של אותה השפעה כדי שתמשיך להיות נוכחת".

קסם להתקבל לבית הספר


"קריאה בקלפים ותקשור זה משהו שכל אחת יכולה לעשות", מבטיחה אביטל רוזן מפרדס חנה, קוראת בקלפי טארוט ומתקשרת, שגם היא תשתתף בכנס. "בקלפי הטארוט יש עולמות שונים שאפשר ללמוד אותם. נומרולוגיה, קבלה, אסטרולוגיה, זו מערכת של סמלים מרובדים. כשאני מלמדת טארוט זו בעיקר היכולת לקבל את המסר דרך המשמעויות. אני פחות מתעסקת בחיזוי עתידות. אני לא רואה את הקלפים כחוזי עתידות אלא כעזרה בחיים שלנו, תמיכה בליצור את העתיד שאנחנו רוצים".

4 צפייה בגלריה
אביטל רוזין. קרוב משפחה מת של בעל הדירה עזר למקם את הרהיטים
אביטל רוזין. קרוב משפחה מת של בעל הדירה עזר למקם את הרהיטים
אביטל רוזין. קרוב משפחה מת של בעל הדירה עזר למקם את הרהיטים
(צילום: אלעד גרשגורן)

מבקשים ממך לעשות שינוי מיידי? קסם?
"אני לא עושה אברא כדברא אבל כן מייצרת שינויים. התודעה שלנו מאוד חזקה כשאנחנו רוצים לייצר שינוי. המציאות שלנו בממד הפיזי זה מה שאני יכולה לגעת בו, אבל אנחנו לא חיים רק בממד הפיזי, אז כשאני מבינה שהקיום פה הוא רב־ממדי, אני יכולה להתערב במציאות שלי, וכשאני רוצה ליצור שינוי זה מתחיל בכוח הרצון שלי. בשביל זה אני צריכה לדעת מה אני רוצה. המון פעמים אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים, ואז הבקשות שלנו מבולבלות והדברים לא מתקיימים או לא מתרחשים כצפוי. ולפעמים אנחנו כל כך רוצים משהו אבל מפחדים, והפחדים שלנו מונעים מזה לקרות".
אז בעצם את קוראת קסם לשינוי תודעה?
"קסם עושים אחרי שניסינו בעולם הפיזי את הכל. למשל, הילדים שלי עולים לחטיבת הביניים, מאוד קשה להתקבל לבית הספר שרציתי ורשימת ההמתנה שם ארוכה מאוד. כשהבנתי שזה המקום בשבילם, אמרתי: 'בואו נראה אם אני יכולה לקבל עזרה מהיקום'. ישבתי במקום שבו אני עובדת אנרגטית, הזמנתי את בן זוגי להצטרף, הדלקנו נר ויצרתי מרחב שמתאים, הזמנתי את הכוחות שאיתם אני עובדת וביקשתי שאם זה אכן מיטיב ותומך עבורם אני מבקשת עזרה. לא עברו 3 ימים והם התקבלו.
"כשיש הלימה בין הרצון שלי לרגש ולמחשבות שלי, אני יכולה לממש", היא מסבירה. "כמו לכתוב את הרצון על דף ולייצר פעולה פיזית ששולחת אותו אל היקום".
באילו כוחות מדובר?
"לתאר מה אני רואה בעיני רוחי זה קשה, כי זה לא ממד פיזי, אבל אני רואה אותם ומשוחחת איתם. לפעמים זה מגיע כתמונה או תחושה, לפעמים אני מתקשרת וחווה רגשות. ברגע שאני משתחררת מהתפיסה שהיקום נגמר בממד הפיזי, אני יכולה לראות, לשמוע ולחוש בממדים נוספים. בדירה השכורה שלי, למשל, היתה אנרגיה מאוד דחוסה, והגיעה רוחו של קרוב משפחה של בעל הבית והדריכה אותי מה לעשות. זה היה מקסים".
איך הגעת לזה?
"כשהייתי ילדה הייתי מאוד פתוחה לדברים האלה, ובשלב מסוים התחילו להגיע חזיונות ותחושות שהבהילו אותי מאוד. הייתי נכנסת לבניין וממש יכולתי לקבל את התקשור של המבנה. בירושלים הייתי הולכת ונוגעת בקירות של בניינים ומגלה מה היה שם לפני 300 שנה. זה היה מבהיל עד שלמדתי לעבוד עם זה.
"כשאנחנו מסכימות להיפתח נבין שכולנו מתקשרים כל הזמן", היא אומרת. "אם אני מאמינה במציאות רב־ממדית אני יכולה לבקש סימנים ומסרים. אלה יכולים להגיע על ידי שיר ברדיו, חברה שאומרת משהו וכדומה. אם אני מבינה שאנחנו מחוברים ברשת אנרגטית, אז טלפתיה היא פתאום מאוד ברורה לי. בכל מקרה, אני אף פעם לא עובדת לבד, אני עובדת עם כוחות טבע או ישויות שונות. העובדה שאנחנו לא רואים אותם לא אומרת שהם לא נמצאים סביבנו כל הזמן".

רוחניות בלי רוחניקיות


כנס הקסם יתקיים בין 9 ל־11 בנובמבר בחאן 'גמלייה' שבערבה. בכנס יתקיימו מגוון סדנאות בנושאי תקשור, שחזור גלגולים, כתיבת לחשים, כסף וכשף, אומנות החלימה, יציאה חוץ גופית, סוד האותיות ועוד, וייערכו בו גם טקסים מאגיים שונים. מי שכבר מיהר להירשם אליו הוא אבי ריינשטיין מגבעת עדה, שביומיום עוסק בשילוב אומנויות בחינוך ומעיד על עצמו שהוא אדם מיושב שלא עושה הוקוס פוקוס בחייו. "ההתכנסות הזו מאוד משכה וסיקרנה אותי. זו התכנסות רוחנית ללא רוחניקיות. יש שם אנשים ממש כמוני. אין שם קוסמים כמו הודיני. זה קסם מסוג אחר, קסם של תקשור, קסם של מאגיה, קסם של אסטרולוגיה, של טארוט. אני מצאתי בכנס את המלווה הרוחני שלי, שיש מצב שהוא אח של סבא שלי".

4 צפייה בגלריה
אבי ריינשטיין. "מרגיש סנכרון"
אבי ריינשטיין. "מרגיש סנכרון"
אבי ריינשטיין. "מרגיש סנכרון"
(צילום: אלעד גרשגורן)

מלווה רוחני?
"כן. גיליתי את זה תוך כדי אחת מסדנאות הטארוט של אביטל. ראיתי דמות שהיתה מאוד דומה לסבא שלי, וזה לא היה סבא שלי, והיום זה בן אדם שאני שואל אותו ומתקשר איתו. יכול להיות שזה משהו בתוכי, אבל לתת לדבר הזה איזה משהו מוצק, זה נתן אדמה לתחושות שלי".
אתה מרגיש קוסם עכשיו?
"אני מרגיש עכשיו שכל התחושות האלה, המוזרות, של אני יודע דברים, שזו לא סתם תחושה. להגיד שאני קוסם? אני חושב שיש אצלי מקום לקסם. אני מסתובב בעולם בידיעה שאני מסונכרן היום. אנשים יקראו לזה קסם".
אצלנו קוראים לזה 'השגחה פרטית'.
"יש לי השגחה פרטית", הוא צוחק, "אני אומר שאני חב"דניק בפוטנציה. בדם שלי אני יודע שיש משהו גדול. כשאני אמרתי שאני מסונכרן זה בידיעה שהכל אחד. אני לא קורה לזה יהדות. אני מאוד מפחד מהמושג הזה 'דת', אבל אני יודע שאני יהודי והכל אחד. קשה להסביר במילים. צריך לבוא לכנס בשביל לדעת".

התחזית של מיכאל לשנה החדשה: התסיסה החברתית תגדל


בהיבט החברתי - ההתקוממות והתסיסה החברתית בארץ ובעולם והדחף לשינוי מבנים מוסדיים ופוליטיים יגדלו. בשנים הקרובות אנו נחזה גם בחוסר יציבות ובשינויים כלכליים גדולים, ובשינוי של תשתיות כלכליות בהתאם לטכנולוגיה, כמו המעבר למטבע דיגיטלי והמיגור ההדרגתי של המזומן.
בהיבט הטכנולוגי - בשנה הבאה תהיה האצה כה גדולה של הטכנולוגיה, שהיא תאיים באופן מוחשי מאוד על המון מקצועות ועל פרנסה של אלפי אנשים.

4 צפייה בגלריה
מיכאל אופק. עניין של תזמון נכון
מיכאל אופק. עניין של תזמון נכון
מיכאל אופק. עניין של תזמון נכון
(צילום: אלעד גרשגורן)

ברמה האישית, זהו זמן מכונן עבור שחרור מתלות במבנים ישנים (נפשיים ופיזיים) ומהרגלים מגבילים (התמכרויות לדוגמה), זמן לקחת את הכוח בחזרה, לבטא את הייחודיות והאינדיבידואליות בשילוב עם הקהילה. באופן כללי, כדאי לסגל מוכנות להתחדש, לצאת מהכחשה של הפתולוגיות האישיות שלנו, לשבור את הישן ולשאוף למודל אותנטי יותר של עצמנו. חשוב גם לדעת לצאת מעצמנו ולראות את התמונה הגדולה ואת מקומנו כחלק מהקולקטיב.