בתקופה זו של השנה חלה עונת הנדידה הגדולה. על פי הערכות, כחצי מיליארד ציפורים נודדות בעונה זו מאירופה המתקררת לאפריקה החמימה, בדרך חלקן עוברות בקו החוף הישראלי, ואחת מהן הגיעה לביקור מפתיע בראשון לציון - והתנגשה בקיר מרפסת.
2 צפייה בגלריה
איית צרעים פצועה
איית צרעים פצועה
איית צרעים פצועה
(צילום: עיריית ראשון לציון)
האירוע התרחש בצאת יום כיפור, כאשר תושב העיר התקשר למוקד העירוני ודיווח על "בז פצוע". מפקח השירות הווטרינרי העירוני חש למקום, אסף את הציפור ולקח אותה לטיפול במרפאה העירונית.
קראו גם:
רופא השירות, ד"ר תומר ניסימיאן, זיהה את הציפור כאיית צרעים צעירה שכנראה הייתה חלק מלהקה נודדת. המקרה דווח לרשות הטבע והגנים וניתן לה טיפול ראשוני לחיות הכולל מתן נוזלים, ויטמינים, דקסטרוז ומשכך כאבים.
לאחר שהתאוששה לילה במרפאה, היא שוחררה בשטח פתוח בשעות הבוקר ועפה בחיוניות רבה.
מ"מ מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר תומר ניסמיאן העירוני, מוסר כי איית צרעים היא ציפור דורסת נודדת שניזונה בין היתר מזחלי צרעות. אין לנסות להאכילה ובכל מקרה של מפגש עם חיית בר פצועה, יש להעביר פנייה במוקד 106 של העירייה או למוקד רט"ג *3639 או להעביר לבית החולים לחיות בר של רט"ג בספארי ברמת גן עצמאית או דרך קבוצת ה"חיבולנס".
ומי עוד הגיע לבקר? בערב יום כיפור הופתעו עובדי חדר הבקרה של כביש 431 לגלות טווס שחדר למקום. מפקח בעלי החיים, יאיר מעיין, הגיע ולכד אותו ברשת ייעודית.
2 צפייה בגלריה
הטווס שהגיע לבקר
הטווס שהגיע לבקר
הטווס שהגיע לבקר
(צילום: עיריית ראשון לציון)
על פי הערכות מדובר בטווס מבויית שככל הנראה חי בסביבה. הוא הועבר לבית חדש במושב ניר צבי אצל הווטרינר ד"ר דן גלסר, שם זכה לשם מתיו. יש לציין כי הסביבה העירונית אינה מתאימה ואינה מאושרת לגידול טווסים למעט בהיתר בשטחים החקלאיים.