עם רוב בלתי מעורער (נכון לאחת לפנות בוקר 28.2.24), ובלי הפתעות, רז קינסטליך הוא ראש העירייה הבא של ראשון לציון עם רוב של 92.1 אחוז מהקולות.
2 צפייה בגלריה
מתקרבים לרגעי ההכרעה
מתקרבים לרגעי ההכרעה
מתקרבים לרגעי ההכרעה
(צילום: קובי קואנקס)

הקלפיות האחרונות בראשון לציון נסגרו ומערכת הבחירות המקומית המנומנמת הגיעה לסופה. אחוזי ההצבעה היו נמוכים מהרגיל, בין אם בשל העובדה שיש מתמודד אחד מוביל לראשות העירייה ובין אם הסיבה לכך היא מזג האוויר וצל המלחמה, נראה שתושבי העיר העדיפו שופינג בקניונים על פני הצבעה בקלפי.
עד לשעה 22:00 הצביעו בראשון לציון 35.1 אחוז בלבד מכלל בעלי זכות הבחירה בעיר (220,535). כך שלמעשה מי שהכריע את עתידה של העיר בחמש השנים הקרובות הם כ-77 אלף תושבים בלבד. זאת בהשוואה לבחירות 2018 אז עמדו אחוזי ההצבעה בראשון לציון בשעה 22:00 על 48 אחוז, נתון שהיווה את אחוז ההצבעה הסופי.
רבים לא הופתעו מהנתון, לאור העובדה כי הבחירות מתקיימות ביאה של המלחמה, ביום גשום וכשסיכויי הניצחון של ראש העירייה המכהן, רז קינסטליך, גבוהים באופן משמעותי. למרות זאת, חבר מועצת העיר, איציק אבשלומוב, שמתמודד מול קינסטליך מדווח על התרגשות רבה: "אני לא בן אדם של תמונות ועניינים, אבל אני בעצמי מופתע מכמות התמיכה שאני מקבל ברחוב ומאוד שמח לפגוש את כולם בקלפיות".

2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך במטה הבחירות
רז קינסטליך במטה הבחירות
רז קינסטליך במטה הבחירות
(צילום: פרטי)

יום הבחירות עבר באופן מסודר לאורך שעות הבוקר לא נרשמו אירועים חריגים במאות הקלפיות הפזורות בעיר. אך בדיוק כשיום הבחירות כבר היה בשיאו ולמרות שאחוזי ההצבעה הנמוכים, הרוחות סערו כשהמשנה לראש העירייה, אסף דעבול, טען כי אלמונים משחיתים את פתקי סיעתו בקלפיות ואף מנסים להסתיר אותם.
"אני מקבל פניות רבות מאזרחים על כך שפתקי ההצבעה שלנו בתוך הקלפיות מכוסים עם פתקים של מועמדים אחרים, נעלמים באופן מפתיע, או נהרסים", טען דעבול ואומר: "ראשית אני מודה לכולם על העירנות, המטה שלנו והצוות המשפטי מטפלים בכל פניה שלכם מול הקלפי ומול וועדת הבחירות באופן מיידי וחשוב לנו שתמשיכו לדווח בכל מדיה אפשרית. נטפל גם בניסיונות לפגוע בטוהר הבחירות".
נכון לעכשיו ועדת הבחירות החלה באופן רשמי את ספירת הקולות לראשות העיר והמועצה ומיינט ראשון לציון מעדכן בזמן אמת בתוצאות העדכניות.