חייו של קשיש ניצול השואה המתגורר לבדו בראשון לציון ניצלו בזכות תוכנית פיילוט מיוחדת של העירייה. מערכת גלאי התנועה שהותקנה בביתו התריעה, וצוותי העירייה מיהרו לעזרה.
2 צפייה בגלריה
המיזם ינסה למנוע את הנפילה הבאה
המיזם ינסה למנוע את הנפילה הבאה
הקשיש התמוטט בביתו
(צילום המחשה: shutterstock)
בשנה שעברה יצאה עיריית ראשון לציון, בהובלת האגף לאזרחים ותיקים שבמינהל לשילוב חברתי, בפיילוט ראשון מסוגו בארץ והתקינה במימון מלא מערכת גלאי תנועה בשם ״המתריעון״ בביתם של 50 תושבות ותושבים ללא עורף משפחתי. בסוף השבוע האחרון הוכיחה המערכת את יעילותה כשהצליחה להציל את חייו של קשיש המתגורר לבדו בעיר.
המערכת התריעה למוקד ייעודי של העירייה על חשש למצוקה בביתו של א׳ (87), ניצול שואה שילדיו מתגוררים בחו״ל. בעקבות ההתרעה הוקפץ צוות של הפיקוח העירוני אל ביתו של א׳ ומצא אותו מחוסר הכרה.
הצוות הזעיק מיד את צוותי הרפואה שביצעו בו החייאה, פינו אותו לבית החולים והצילו את חייו. א׳ היה מאושפז בבית החולים מספר ימים והשבוע הוא שב לביתו.

2 צפייה בגלריה
המערכת שהצילה חיים
המערכת שהצילה חיים
המערכת שהצילה חיים
(צילום: עיריית ראשל"צ)

לא הייתה זו הפעם הראשונה שהמערכת הצילה חיים. חודש לאחר שהותקנה בביתה של קשישה ערירית זיהתה המערכת שאין בדירה תנועה במשך 16 שעות. הקשישה נמצאה על ידי צוותי העירייה במצב קשה של הזנחה והיא אושפזה בבית החולים וחייה ניצלו.
"המתריעון" הינה מערכת חדשנית שנועדה לאתר מצבי מצוקה בקרב אזרחים ותיקים בודדים ועריריים באמצעות גלאי תנועה המותקנים בכל חדרי הבית. היא מאפשרת לתכנת את המערכת באופן אינדיבידואלי ובהתאם לסדר היום של האזרח הוותיק, וכאשר נוצר מצב שחורג משגרת החיים - נשלחת התרעה למוקד ייעודי של העירייה שיוצר קשר עם האזרח הוותיק ובודק האם הוא זקוק לעזרה.

קראו גם:

מהעירייה נמסר כי, לאורך כל השנה משקיעה עיריית ראשון לציון באמצעות המינהל לשילוב חברתי והאגף לאזרחים ותיקים, משאבים רבים במטרה ליצור מעטפת הגנה לאזרחים הוותיקים העריריים על מנת שיתאפשר להם להזדקן בביתם בכבוד ובבטחה.
כך, ברחבי העיר מופעלת גם תוכנית "מים חיים" עם חברת מני"ב, שמבצעת מעקב אחר מדי המים של אזרחים ותיקים עריריים. כאשר התוכנית מזהה כי לא הייתה צריכת מים בפרק זמן של 18 שעות - נשלחת התראה למוקד העירוני לבדיקת מצבו של האזרח הוותיק.
ראש העירייה, רז קינסטליך: ״מערכת המתריעון שוב הוכיחה עד כמה היא נדרשת כשהצלחנו להציל באמצעותה חיים. עם זאת, המערכת לא מחליפה אכפתיות ושכנות טובה, ולכן אני קורא לתושבות ולתושבים לשים לב לשכנים - האזרחים הוותיקים, לשאול לשלומם ולהיות עירניים עבורם. אנחנו מצדנו נמשיך לפעול ולדאוג לאזרחיות ולאזרחים הוותיקים שלנו״.