תושבי רחוב יהודה והרחובות הסמוכים למה שהיה בעבר השוק הישן של ראשון לציון, גילו לתדהמתם שבכוונת העירייה לשנות ייעוד של קרקע ולבנות במקום בניין דירות גבוה. "המשמעות של זה היא הרסנית עבור התושבים ברחוב", טוענים התושבים. "יהיה בלתי אפשרי לזוז כאן ולא תהיה פה חניה לאף אחד. בנוסף, הם מחלישים את האוכלוסייה ברחוב, שזקוק לחיזוק".
1 צפייה בגלריה
השטח המיועד לבנייה
השטח המיועד לבנייה
השטח המיועד לבנייה
( צילום: פרטי)
קראו גם:
"ברחוב שבו אנו גרים, בקצה שלו, יש דונם וחצי השייכים לעיריית ראשון לציון", מספרת דיירת הרחוב ואחת מנציגות הדיירים. "במקור מדובר בשטח אפור שמיועד למסחר. בעבר הוא היה שייך לשוק, אבל מאז שנהרס הוא הפך לסוג של חניון".
לטענתה, נודע לתושבים שהעירייה מתכננת לשנות את ייעוד הקרקע, להפוך את השטח למיועד למגורים, ולהקים בו מבנה בן שמונה קומות עם עשר דירות בכל קומה.
"אלה יהיו דירות קטנות שמיועדות להשכרה. אנחנו רוצים שיחזירו את זה למה שהיה קודם, ולמה שהובטח לנו. הרי נאמר לנו בעבר שהמקום הזה יהיה מסחרי ולא יקימו שם מבני מגורים. זה הגיוני כך, כי אין לנו מספיק מקומות חניה כיום, אז איך אפשרי לחשוב בכלל שיביאו לכאן עוד אנשים? זה גם יהפוך להיות מקום מוזנח, כי לדירות הקטנות האלה לא תגיע אוכלוסייה חזקה אלא מוחלשת, וכך האיזור המיושן הזה רק ימשיך ויידרדר. נציגי הרחוב כבר שלחו מכתבים ודרשנו מהעירייה לא לתת לזה יד, אבל הם רואים רק את התזרים הכספי מול העיניים שלהם ולא אכפת להם מאיכות החיים שלנו. שיעשו רווחים כספיים במקומות חזקים, היכן שגם צריך להקים מגורים עבור סטודנטים. פה אין צורך בסוג כזה של מגורים שרק יפגע בנו".
מהעירייה נמסר: "כבר בתהליך הפינוי, לפני למעלה משלוש שנים, הצהירה העירייה כי בכוונתה לייעד את השטח למגורים עבור זוגות צעירים. אין כל שינוי בעמדה. זהו חלק ממדיניות העירייה לסייע לצעירים להקים את ביתם העיר ובאותה נשימה לחזק את השכונות הוותיקות באוכלוסייה צעירה. בכל מקרה כשתופקד התוכנית ניתן, על פי חוק, להגיש התנגדויות".