חני, אמא לילד על הרצף האוטיסטי, עדיין מתקשה להתאושש מהתגובה שקיבלה מאחד ממדריכי החוגים במתנ"ס רמת אליהו. זאת לאחר שביקשה לרשום את בנה לחוג, ונאמר לה על ידי המדריך: "אני לא מסוגל להתמודד עם ילדים מהסוג הזה". במתנ"ס הביעו התנצלות ואמרו שהמדריך נקרא לבירור.
1 צפייה בגלריה
קבוצה טיפולית לילדים עם צרכים מיוחדים
קבוצה טיפולית לילדים עם צרכים מיוחדים
החוג לא לכולם?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"יש לי שני ילדים", מספרת האם. "האחד בן 6 וחצי והשני עוד מעט בן חמש, ונמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. התקשרתי למתנ"ס ברמת אליהו וביקשתי לרשום את שניהם לאותו חוג יחד. המזכירה אמרה שעלי לדבר קודם עם מדריך החוג". כאשר האם שוחחה עם המדריך היא נדהמה. "הוא אמר לי שהוא לא מסוגל להתמודד איתם על סמך ניסיון העבר, ולכן לא אוכל לרשום אותו. באותה סיטואציה קפאתי והתפרצתי בבכי".
קראו גם:
האם פנתה שוב למזכירה, "שאלתי בכאב אם הילד שלי מצורע. אמרו שיבדקו עם רכז החוגים אבל אחרי כמה דקות אמרו לי שהוא בחו"ל ואין עם מי לדבר. אני פגועה, ואני בוודאי לא לבד, והורים נוספים קיבלו תשובות דומות. אומרים שצריך להתנהג אל הילדים האלה כשווים בין שווים אבל בפועל לא עושים דבר למען זה. הרגשתי בוקס בבטן מהתגובות האלה".
ממתנ"ס רמת אליהו נמסר בתגובה: "אמירתו של המדריך על כך 'שאינו מסתדר' עם הדרכת ילדים על הספקטרום אינה מתאימה לתפישת המתנ"ס את הצורך בהשתלבות ילדים ובוגרים עם מוגבלות בקהילה. נשמח אם הילד ישתלב בכל חוג שימצא לנכון בהתאם ליכולותיו, ואנו אף מזמינים אותו ואת משפחתו להשתתף בפעילויות הרבות של האגף להשתלבות שמפעיל המתנ"ס. נדגיש שהנהלת המתנ"ס התנצלה בפני הילד ואמו, ושמיד עם קבלת התלונה מדריך החוג זומן לבירור".
מעיריית ראשון לציון נמסר: "עיריית ראשון לציון דוגלת בשילוב והכלה של כלל הילדים והילדות בעיר ורואה בחומרה התנהגות ואמירה כזו. מדובר בעובד של החברה למתנ"סים ואנו נדאג כי הנהלת המתנ"ס תזמן אותו לבירור. אנחנו מזמינים את כל הילדים והילדות בעיר להגיע לחוגים במתנ״סי העיר".