כשבני משפחת גורביץ' משכונת נחלת יהודה מצאו עקרב שחור בביתם הם מיהרו להזמין מדביר, אך ימים ספורים לאחר מכן התגלו עוד שני עקרבים מאותו זן מסוכן מחוץ לביתם. גם שכן דיווח שהבחין בעקרב באותו רחוב. מאיפה הם הגיעו ומה עושים במצב כזה?
3 צפייה בגלריה
העקרב שהתגלה בבניין בראשון לציון
העקרב שהתגלה בבניין בראשון לציון
העקרב שהתגלה בבניין בראשון לציון
(צילום: פרטי)

"אנחנו גרים בבניין ברחוב אלי כהן כבר שלוש שנים וזו פעם ראשונה שדבר כזה קורה", מספרת אם המשפחה, אנסטסיה, "אין לי מושג איך הוא הגיע לבית שלנו, מצאנו אותו על רצפת המקלחת. הבנו שבגלל שמדובר בשטח פרטי אנחנו צריכים לטפל בזה בעצמנו אז הזמנו ריסוס".

קראו גם:

מה אמר המדביר?
"המדביר העריך שהוא נכנס דרך הביוב, אבל מהיכן הגיעו השניים הנוספים? המדביר דאג לפזר חומר בכל רחבת הבניין והמדרגות, אני מקווה שזה מטפל בבעיה. כל השכנים שלנו היו בהלם, הם מעולם לא ראו בבניין עקרב".
למרות ההפתעה של השכנים, לפני כחודש דיווח תושב נוסף מהרחוב על עקרב שראה ברחוב, אך על פי בדיקת הדיירים העירייה טיפלה בסוגייה ונוהגת לרסס באזורים בעייתיים.
למרות זאת, במשפחת גורביץ לא לוקחים סיכון. "אנחנו מאוד זהירים, מנערים שמיכות וכל הזמן בודקים. הבנו שזה עקרב מסוכן, אם הוא עוקץ חייבים להתייצב במיון, אנחנו חוששים ולכן שומרים על זהירות".

3 צפייה בגלריה
אבירן שגיא. עקרבים לא מדבירים לבד
אבירן שגיא. עקרבים לא מדבירים לבד
אבירן שגיב. עקרבים לא מדבירים לבד
(צילום: פרטי)

עקרבים לא מדבירים לבד


בניגוד לנמלים ואפילו ג'וקים, עקרבים לא רק מפריעים אלא גם מסוכנים. "כשמדובר בעקרבים לא מומלץ לנסות להדביר לבד אלא להזמין הדברה מקצועית ומקיפה יותר", מסביר אבירן שגיב מ "אבי הדברות".
עקרבים שנכנסים כך לבית באמצע העיר, זו תופעה שכיחה?
"כמו כל מזיק, גם העקרבים משריצים יותר בתקופות החמות ולכן רואים אותם יותר בקיץ. הם לרוב נכנסים לבתים באמצעות פתחים כמו חלונות או דלתות או פתח שנשאר ללא השגחה, לכן בבתים פרטיים וקרקע יש יותר סיכון, וההדברה לא מסתיימת במבנה אלא בכל הסביבה שלו ונעשית באופן מקיף ומעמיק יותר".

3 צפייה בגלריה
עקרב שחור. שלושה נכנסו לחצר הבית בנחלת יהודה
עקרב שחור. שלושה נכנסו לחצר הבית בנחלת יהודה
עקרב שחור. שלושה נכנסו לחצר הבית בנחלת יהודה
(צילום המחשה: canva)

כך תישמרו מפני עקרבים


  • ללכת בשטחים פתוחים עם נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים
  • להימנע מהרמת אבנים בשטח
  • להימנע ממשחק עם עקרב או מניסיון לפגוע בו
  • נעקצתם? פנו לגורם רפואי, צלמו את העקרב וקררו את אזור העקיצה

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: ״מדובר בשטח פרטי. מיד עם קבלת התלונה, הגיע מפקח הדברה למקום ואיתר בחצר הבניין ליקויים ומפגעים רבים דוגמת ביובים לא אטומים ועשבייה מרובה המהווים מקום מחסה לעקרבים ומזיקים שונים. באותו מועד, נמסר לפונה כי עליה לפנות לוועד הבית להסרתם ותיקונם של הליקויים. כמו כן, בסריקה שביצע המפקח בשטח העירוני לא נצפו עקרבים ולא אותרו נגיעות של עקרבים במקום.
"ביקורים נוספים במקום של מפקחי הדברה לאחר מספר ימים, העלו כי הליקויים והמפגעים נשארו ללא טיפול. בשיחה עם התושבת נמסר כי הדיירים ו-ועד הבית מסרבים לטפל במפגעים שאותרו בחצר הבניין. לכן ישלח פיקוח עירוני למתן התראה לניקוי העשבייה והפסולת ואיטום מערכת הביוב״.