רק לפני כחודש אישרה הממשלה את שני הקווים הראשונים במערכת המטרו העתידית, בהן קו M1S שיעבור בראשון לציון - והשבוע כבר התבשרנו על הקפאת התוכנית. המהלך עלול, לדברי ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, להוביל לפקקים בלתי נסבלים, מהסוג שעוד לא ראינו.
אורך של קו M1S הוא כ- 45 ק"מ וכולל 31 תחנות. הקו הוא חלק מקו M1 החוצה את המטרופולין מצפון לדרום. תוואי הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך לחולון, ראשל"צ ומתפצל לשתי זרועות: זרוע מזרחית- לאורך ראשון לציון באר יעקב, רמלה ולוד וזרוע מערבית לאורך ראשון לציון, נס ציונה ורחובות.
"המצב התחבורתי בראשון לציון, ובכל ערי המרכז, מדאיג מאוד - פקקים בלתי נסבלים, מחסור בתשתיות ועוד", אומר רז קינסטליך. "כראש העירייה, כאזרח במדינה וכמי שאג'נדת התחבורה מאוד קרובה לליבו, אני חושש שחוק המטרו לא יעבור לפני פיזור הכנסת.
"המשמעות של עיכוב חוק המטרו היא שייתכן שנגיע למצב חירום תחבורתי שבו אין אמצעי הסעת המונים במרכז גוש דן הגדוש. לעיר כמו ראשון לציון, שעל פי צפי האיכלוסים העתידיים אמורה להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל, בלב מטרופולין גוש דן הפקוק, המשמעות היא גודש תנועה שלא יאפשר התנהלות תקינה של חיי היומיום. בראשון לציון צפויים להתאכלס בשנים הקרובות עוד כמאה אלף תושבים.
קראו גם:
עוד מוסיף קינסטליך: "מדובר בחוק שאסור לו להפוך לקלף מיקוח פוליטי. הנזק הכלכלי והתחבורתי לכלל אזרחי ישראל במידה שהחוק לא יאושר, יהיה גדול מדי. אני עדיין אופטימי ומקווה שהחוק אכן יעבור, אך אם זה לא יקרה - עתידים להיות עיכובים בפרויקט שישפיעו על החיים של כולנו".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון