האם חברי הקהילה הגאה לא יורשו להיכנס לבתי הספר של ראשון לציון? כך דורש יו"ר סיעת ש"ס בעיר, הרב אריה כהן, במכתב זועם ששלח אתמול (שלישי) לראש העירייה, רז קינסטליך.
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה
(צילום המחשה: ריאן)
במכתבו כתב כי, "הגיעו אלי בחורים שלומדים בבתי ספר 'יגאל אלון' ו'מעיינות' ומספרים שנכנסו אליהם מרצים הומואים ולסביות והרצו בפני הנערים והנערות. נושא השיחה היה על 'אפשרות להורות שונה מהמקובל', וכיצד אפשר שני גברים או שתי נשים יחיו יחד.
פניתי בזעם אליך ואל מחזיקת תיק החינוך ואתם לא הכחשתם זאת. אדרבא, מסתבר שזה באישור ועידוד שלך. תתביישו לכם חוטאים ומחטיאים את הרבים. אני לא אתן לכם רשות ואפשרות שתהפכו לנו את העיר שלנו לסדום ועמורה".
2 צפייה בגלריה
(הרב אריה כהן | צילום: קובי קואנקס)
בעקבות הדברים הללו הגיש כהן הצעה לסדר שבה כתב: "המועצה תקבל החלטה לאסור מכל וכול כל על מינהל החינוך ומחזיקת התיק להכניס הומואים ולסביות לתת שיעורים לתלמידים לא במישרין ולא בעקיפין".
ראש עיריית ראשון לציון - רז קינסטליך: ״אנו מצרים ומזועזעים מכך שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם בוטה כזו ועוד בשנת 2021. העיר ראשון-לציון הינה עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה. נמשיך ונתמוך בכל הקהילות - החילוניות, הדתיות והלהט״ביות ובבתי ספרנו ימשיכו ללמד שיעורי תנ״ך לצד שיעורים על מגדריות וקבלת האחר. צר לי כי הצעה זו נועדה לעורר פרובוקציות ושסע אך ורק לצרכים פוליטיים ותו לא. עם דעות כאלה חשוכות היחיד שצריך לאסור עליו להיכנס למוסדות העירוניים - הוא אריה כהן בעצמו".
עו״ד ליאל אבן-זהר, מ"מ וסגנית ראש עיריית ראשון לציון: ״אריה כהן מחפש מדון וריב אחים. דבריו אינם משקפים את עמדת הנהגת העיר ראשון לציון ומרבית תושביה, שעבורם סובלנות ופלורליזם הם ערך מרכזי ומובן מאליו. באופן אישי ברור שאעשה הכל כדי שנמשיך לכבד כל אדם באשר הוא אדם ללא הבדל גזע דת ומין, בעיר ובמערכת החינוך שלה״.
בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר פרסום הדברים, ביקש חבר מועצת העיר הרב אריה כהן להבהיר ולהדגיש: "למען הסר ספק, התנגדותי הנחרצת היא מול ארגונים ועמותות כמו חוש"ן ואיג"י שבעידוד העירייה נכנסים לבתי ספר ומעודדים קטינים לפירוק ערכי המשפחה בישראל. לא יתכן שבעיר מסורתית לא יאפשרו כניסה של עמותות שעוסקות בהסברה יהודית אבל יעודדו ויתקצבו הסברה שנוגדת את ערכי היהדות והמשפחה. אם אוסרים על כניסת עמותות חיצוניות - שיאסרו על כולם לא רק על ארגונים יהודיים. אין בדבריי שום התייחסות לצוותי בתי הספר או למורים שמועסקים במשרד החינוך".