פוסט ביקורתי שכתב יועץ ראש העיר, מרשט סלליך, לענייני הקהילה האתיופית, שעסק במתן העדפה ליהודי אוקראינה ה"לבנים", הצליח לעורר כעס וטענות לגזענות נגדית.
על רקע המתיחות בין אוקראינה לרוסיה וניסיונות השגרירות האוקראינית להעלות את כל הישראלים במהלך בזק, כתב סלליך: "איזו מדינה גזענית, אלוהים. כשיהודי אתיופיה בסכנה עקב המלחמה אף תקשורת לא מסקרת, אף חבר כנסת לא פוצה פה. הפלא ופלא פתאום כשמדובר על יהודים לבנים, כל המדינה על הרגליים. פתאום הממשלה מתגברת את השגרירות בכוח אדם ושר הביטחון נתן הוראה להיכנס לכוננות לחילוץ היהודים הלבנים. וואו, מדינה אטומה וגזענית. בנימה הזאת מאחל ליהודי אוקראינה ורוסיה להגיע לארץ אבותינו ללא שום סכנה ואבידה שנדע ימים טובים- גזענים".
2 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי של כוחות אוקראינה לקראת הפלישה
תרגיל צבאי של כוחות אוקראינה לקראת הפלישה
תרגיל צבאי של כוחות אוקראינה לקראת הפלישה
(צילום: EPA)
קראו גם:
אמירה זאת הצליחה כאמור לעורר כעס גם בקרב תושבים בעיר וביניהם גם הפעיל החברתי אייל לידור. "זאת גזענות לשמה. אבא שלי טס בשנות התשעים לעלות את יהודי אתיופיה ולא חשב פעמיים. הוא היה נוחת בכל מקום כדי להביא אותם וזאת התודה? ממש יריקה לבאר. מי שעולה לפה הוא יהודי על פי חוק השבות ומי שנשאר באתיופיה כנראה לא יהודי. לקרוא ליהודי אוקריאינה "יהודים לבנים" זאת אמירה גזענית. אני פניתי לראש העירייה והראיתי לו את הפוסט, כדי שיעיר ליועץ שלו על האמירות מסוג זה. זו גזענות והסתה".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של מרשט סלליך
הפוסט של מרשט סלליך
הפוסט של מרשט סלליך
(מתוך עמוד הפייסבוק)
סלליך הגיב לטענות ואמר: "התקשרו אלי אנשים ואמרו לי שאני לא צריך להכליל, אבל לא דיברתי נגד האוקראינים אלא נגד הממשלה והתקשורת. ניסיתי רק לעלות את המודעות כי זה מרגיז ומרתיח".
מעיריית ראשון לציון: "כחלק מהחשיבות הרבה שרואה ראש העירייה בקשר עם הקהילה האתיופית בעיר, הוא לקח יועץ לקהילה, אשר אינו עובד עירייה ועובד בהתנדבות. משכך, מחזיק היועץ בזכות לפרסם בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו את דעותיו כפי שהוא רואה אותם לנכון. אין בדעותיו, דבר או חצי דבר, לדעות אותן מחזיק ראש העירייה, אשר קשוב, תומך ומסייע לקהילה האתיופית בעיר ללא קשר".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון