מארק (מרדכי) פרץ מראשון לציון יצא בבוקר שבת להציל את חיי בתו מפסטיבל המוזיקה ברעים שהפך לזירת תופת. בתו האהובה ניצלה, אך האב המסור לא חזר ממשימת הקודש שלו. היום (שישי) נודע שנרצח ע"י בני עוולה בטבח הנורא ברעים.
2 צפייה בגלריה
 מארק פרץ
 מארק פרץ
מארק פרץ. יהי זכרו ברוך
(צילום: באדיבות המשפחה)
מארק פרץ ז"ל, בן 51 במותו, עשה את מה שכל אב מסור היה עושה. כאשר שמע שהחל ירי רקטות לכיוון עוטף עזה וידע שבתו, מאיה, נמצאת במקום באותה שעה, הוא מיהר לצאת מהבית ולנסוע לחלץ אותה.
הוא נכנס לבדו לרכב ויצא למסע מסוכן למען בתו. בעודו בנסיעה הצליחה בתו, מאיה, לעדכן אותו שנמלטה מחוליית מחבלים. היא סיפרה לאביה שכיוון שמחבלים פלשו לבארי, היא תנסה להגיע לרהט. תוך כדי הימלטות שלחה לו מיקומים, ועדכנה אותו היכן היא ומה מצבה לאחר שנפצעה ונחבלה במנוסה.
הבת צעדה לכיוון אופקים ולמרבה המזל ניצלה מהתופת. הקשר האחרון של המשפחה עם פרץ היה בשעה 8:48 כאשר הגיע לצומת מפלסים.

2 צפייה בגלריה
 מארק פרץ
 מארק פרץ
מארק פרץ. גיבור עד לרגע האחרון
(צילום: באדיבות המשפחה)

מאותו רגע החל מסע חיפושים כואב אחר האב שנעלם. המשפחה חיפשה אחר כל בדל מידע. בתו, מאיה, סיפרה ל"מיינט ראשון" כי על פי איכון הטלפון הנייד שלו, בשעה 10:20 הוא היה בתחנת הדלק דור אלון שבין כפר עזה לקיבוץ סעד, וההשערה הייתה שהוא ככל הנראה ניסה לחזור לביתו.
בשעה 13:00 נעשה ניסיון לבצע שיחה מהטלפון שלו בקיבוץ אור הנר. אך הוא עצמו לא אותר. המשפחה לא איבדה תקווה עד הרגע האחרון, אך היום (שישי) הגיעה הבשורה המרה. האב האוהב מצא את מותו בקרב מול המחבלים.

קראו גם:

פרץ הותיר אחריו אישה - נירית, שלושה ילדים - גלעד, תומר ומאיה, אמא - ג׳יזל, ואחים - דוד ויצחק. משפחתו מספר עליו שהיה איש משפחה מסור, מלח הארץ שאהב לעזור ולסייע לכל מי שביקש. גם בשעותיו האחרונות הוא לחם בגבורה, ולא חשב לרגע על עצמו.
אנו שולחים תנחומים ומשתתפים בצערה העמוק של משפחת פרץ. יהי זכרו ברוך.