ארטיום דולגופיאט הודיע היום (שני) על החלטה מרגשת במיוחד: הוא מוכר את מדליית הזהב שבה זכה בתחרות שהתקיימה בשבת של ה-7 באוקטובר. את המדליה הוא יעמיד למכירה פומבית, ואת הכסף יעביר לקרן שורש המסייעת לנפגעי התקיפה של חמאס.
2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט. ריגש את כולנו
(צילום: אורן אהרוני)

הסכום ההתחלתי לרכישת המדליה שדולגופיאט זכה בה ביושר ובמאמץ גדול עומד על מאה אלף שקלים. את הכסף הוא כבר הודיע שיתרום במלואו למען תושבי יישובי עוטף עזה שנפגעו במתקפה הרצחנית של החמאס בשבת השחורה.

קראו גם:

דולגופיאט הסביר את המהלך וכתב: "אני נפרד מהמדליה בלי כאב אבל עם הרבה רגש. זאת מדליה יקרה. מדליה שהייתה כל החלומות שלי, מדליה שהיא שיא השאיפות שלי אחרי המדליה האולימפית. אבל היום אני יודע שיש משהו חשוב אפילו יותר מזה. אני יודע שמעל הכל, חשובה החברה הישראלית. אני לא אשקר, זה לא קל לי, אבל אני מרגיש שבאמצעות המכירה הפומבית של המדליה, אוכל להעניק באמת למדינה שהעניקה לי כל כך הרבה".

2 צפייה בגלריה
 ארטיום דולגופיאט
 ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(צילום: אורן אהרוני)

במדליה הזו הוא כאמור זכה בבוקר השבת השחורה, ולאחר מכן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זה יכול היה להיות היום הכי שמח בשבילי ובשביל המדינה, אבל הוא לא כזה. רוצה לשלוח לכולם הרבה כוח, חיבוקים ובריאות".
דולגופיאט הוא אחד הספורטאים המוערכים ביותר בישראל, ובראשון לציון בפרט. הוא בן 26 בלבד וכבר זכה ב-9 מדליות באליפויות העולם, אירופה וכמובן מדליית זהב אולימפית מטוקיו.