בתום ישיבת היערכות עם פיקוד העורף, הנהלת העירייה והנהגת ההורים העירונית שנערכה בסופו של היום ה-17 למלחמת "חרבות ברזל", התקבלה החלטה משמעותית להחזיר את כלל תלמידי העיר, מגן ועד בית ספר, אל לימודים פיזיים במוסדות החינוך - זאת תחת הקפדה על אמצעי אבטחה מחמירים.
2 צפייה בגלריה
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
(צילום: דוברות העירייה)
בעירייה מדגישים כי ההחלטה התקבל אך ורק לאחר שהוסדר מתווה בטוח ככל האפשר, שיעניק מענה לשגרה שכל כך נחוצה לילדים ולהורים.
יום שלישי ה-24.10.23 מחזירים את הלימודים בכלל מערכת החינוך של ראשון לציון: מעונות, גנים, בתי ספר וכמובן חינוך מיוחד שכבר פעל ביומיים האחרונים.
ראש העירייה רז קינסטליך מסביר כי, "לשם כך, ישבנו עם מפקד גדוד פיקוד העורף, מפקד משטרת ראשון לציון, ומנכ״ל החברה לביטחון וסדר ציבורי ודאגנו לתכנית אבטחה מוסדרת שהופכת את העיר שלנו לאחת מהערים הכי מאובטחות בארץ".

קראו גם:

נהלי האבטחה במוסדות החינוך (מה שמותר לפרסם)


גוייסו מאות חיילים, שוטרים, מאבטחים ופקחים - שיהוו שכבות אבטחה מקבילות שכל מטרתם לאבטח את מוסדות החינוך החל ממחר ולאורך כל שעות הלימודים.
חלק מהחיילים יבצעו פטרולים במוסדות החינוך וחלק יעמדו סטטיים והכל בהתאם לגודל המתחם או מוסד החינוך.
כל החיילים וראשי הצוותים יהיו תחת רשת קשר אחת במעגל סגור. כך שבכל רגע נתון הדיווחים יעברו באופן מתואם ומסודר בין כלל גורמי הביטחון, בכל רחבי העיר.
כל החיילים שישמרו במוסדות החינוך, יהיו מצויידים בנשקים ארוכים ו/או נשק.
בבתי הספר, בנוסף לחיילים, יהיו גם מאבטחים.
ניידות של פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי, ושוטרי משטרת ראשון לציון - יתגברו אותם בסבבים לאורך כל שעות הלימודים.
בכלל המקלטים במוסדות החינוך יחוברו ל-wifi (רשת אלחוטית), כדי שהילדים וצוותי החינוך יהיו זמינים במידה ותהיה אזעקה והם ישהו שם.

2 צפייה בגלריה
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
היערכות לפתיחת מערכת החינוך בראשל"צ
(צילום: דוברות העירייה)

מעונות יום, צהרונים, הסעות ואתרי בנייה


מעונות היום של החברה העירונית יפעלו מחר, ללא שנת צהריים וכולל הזנה - מנהלות המעונות יעדכנו באשר לשעות מדוייקות. במעונות יתוגברו עובדים וזאת בנוסף להורים שהתנדבו להגיע ולסייע לצוותים.
באשר למועדוניות/צהרונים, תתקבל החלטה בהמשך השבוע באשר להחזרת הפעילות המלאה.
ההסעות לא יוחזרו כרגע משיקולים בטיחותיים. בעירייה מסבירים: "בעת אזעקה אנחנו לא רוצים לקחת סיכון שנהג ומלווה יתפעלו אירוע של מילוט הילדים למרחב המוגן באמצע נסיעה ולכן ההגעה עצמאית".
בנוסף, בעירייה משאירים אנו לשיקולה של כל מנהל.ת, את ההחלטה אם לשלב למידה היברידית ואת תמהיל הלמידה לפי המצב בכל כיתה ובית ספר.
בעיריית ראשון לציון מדגישים כי אין כוונה לפתוח את אתרי הבנייה בעיר: "אתרי הבנייה באיזורי המגורים יישארו סגורים ולגביהם טרם השתנתה ההחלטה. קבלנים פרטיים שיחליטו לפתוח על דעת עצמם - ננקוט מולם אכיפה בלתי מתפשרת".
ראש העירייה רז קינסטליך: "ברור לי שיהיו הורים שיחליטו שלא לשלוח את הילדים מחר. ואני מבין את החשש, גם אני אבא ל-3 ילדים שהולכים מחר למערכת החינוך. אבל האמינו לי, דאגנו למערך מוקפד והיקפי שלא קיים בשום עיר אחרת בארץ. לא בכדי אנחנו בין הערים האחרונות שהסכימו לפתוח את מערכת החינוך וזאת בכדי לוודא שנחזור באופן הכי בטוח שאפשר".