גבר ואישה מראשון לציון יצאו בתחילת השבוע לנסיעה לאזור השרון. כמו שרובנו עושים, הם הפעילו את אפליקצית waze (ווייז) כדי שתכוון אותם אל מקום היעד שלהם.
2 צפייה בגלריה
פתאום הווייז הפסיק לעבוד
פתאום הווייז הפסיק לעבוד
פתאום הווייז הפסיק לעבוד
(צילום המחשה: canva)

באמצע הדרך, ממש כאשר היו על אחד הכבישים הבינעירוניים בדרך צפונה משהו השתבש בטלפונים הניידים והם לא ראו יותר את המסלול. הם לא ידעו באיזה מחלף הם צריכים לצאת והיו אבודים לחלוטין.
"באמצע הנסיעה הווייז הפסיק לעבוד אצל שנינו", הם מספרים ומוסיפים: "ממש לא ידענו לאן להמשיך והתחלנו לחפש את עצמנו. זה היה אפילו מסוכן כי כמעט הגענו לכפר ערבי. דווקא בימים האלה של מלחמה, כשיש גם חשש מאזעקות, היה לנו חשוב שהג'י פי אס יהיה אמין ולא יטעה אותנו בדרך".
מה הסיבה שזה קרה? בתקופה האחרונה נשמעו דיווחים מלא מעט אנשים על שיבושים בווייז ובקליטת GPS.

2 צפייה בגלריה
ווייז waze - תמונת פייסבוק
ווייז waze - תמונת פייסבוק
אולי כדאי להצטייד גם במפה מנייר
(צילום המחשה: shutterstock)

בדקנו, ומתברר שהם לא היו היחידים שסבלו משיבושים בווייז ובקליטה הסלולארית בימים אלה. כשבוע לאחר פתיחת המלחמה, פרסם מערך הסייבר הלאומי כי במהלך המלחמה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים ועל האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים.

קראו גם:

לפני כחודש דיווחנו על כך שחברת ווייז גם הסירה את האפשרות לראות באילו צירים יש פקקים, בהוראה של משרד הביטחון. נראה שכל עוד המלחמה ממשיכה, שיבושי ה-GPS בישראל יימשכו. כנראה שזה הרגע לחזור ולהכין כגיבוי לנסיעות ארוכות גם מפה מנייר, כמו שפעם הייתה בכל תא כפפות.