אישום חריג בראשון לציון: המשטרה החליטה להעמיד לדין צעיר על שיבוש מהלכי משפט, כאשר בפועל הוחלט בכלל לא לקיים נגדו משפט.
כל הפרשייה החלה, כאשר לפני כשנה וחצי זומן הצעיר (25) לחקירה במשטרת ראשון לציון. הצעיר נחקר בחשד שקיים, שנתיים קודם לכן, יחסי מין עם קטינה שטרם מלאו לה 16, אך הכחיש מכל וכל את החשדות נגדו, ואף טען כי הוא כלל איננו מכיר את הקטינה.
1 צפייה בגלריה
(שיחת טלפון. אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
בתום חקירה ראשונית, הודיעה לו החוקרת, כי הטלפון הנייד שלו נתפס כמוצג משטרתי, אך אפשרה לו להעתיק מתוכו מספרי טלפון. בשלב זה, החל החשוד למחוק את רשימת כל אנשי הקשר שלו, והחוקרת, שהבחינה בנעשה, נטלה מידיו את הטלפון והכניסה אותו למעטפה.
אך הצעיר לא נרגע, חטף מהשולחן את המעטפה, קרע אותה, שלף מתוכה את הטלפון שלו, הציב אותו תחת רגל הכיסא שעליו ישב, ומשך אותו בעוצמה כלפי מעלה – וכך קימט וניתץ אותו מספר פעמים. להצדקת מעשהו אמר הצעיר: "אני לא רוצה שתראו מה יש לי בטלפון". את כל ההתרחשות הדרמטית הזו תיעדה השוטרת במצלמתה. ברקע הסרטון אותו תיעדה נשמעות קריאותיה לעמיתיה לבוא ולסייע לה בהתמודדות מול הצעיר.
את מעשיו הסביר לאחר מכן הנאשם בחקירתו: "נלחצתי, לא הבנתי מאיפה זה בא לי, התחלתי לחשוב למה חיכו שנתיים ולבוא באמצע החיים... מחקתי את אנשי הקשר כי נלחצתי, לא כי יש לי מה להסתיר, כי זה בא לי פשוט בבום בבת אחת". המשטרה הצליחה, באמצעות אמצעיה הטכנולוגים, לשחזר את הנתונים מהטלפון השבור, שם נמצא מספר הטלפון של הקטינה, אותה טען שהוא לא מכיר. יחד עם זאת, לא נמצאה במכשיר שום התכתבות בין השניים.
משכך תיק החקירה נגד הצעיר בחשד לעבירות מין נסגר מחוסר ראיות. חרף כך, הוחלט במשטרה בכל זאת להגיש נגדו כתב אישום, לא בעבירות מין, אלא בעבירה של שיבוש הליכי משפט.
סנגורו של הצעיר, עו"ד שלומי ביזק, מתקומם על החלטת המשטרה, ואף מכנה אותה "בלתי חוקית בעליל". לדבריו, לא ייתכן שהמשטרה תתעקש להעמיד לדין אזרח על שיבוש מהלכי משפט, כשאין בכלל משפט. "לדבריו, הנתונים שוחזרו, ולא נמצא בהם דבר מפליל, ומשלא נמצא אפילו לא בדל של ראיה, אז אילו ראיות בדיוק שובשו?".
בשאלה סבוכה זו יכריע בקרוב בית המשפט השלום בראשון לציון – שם מתנהל התיק.
ממשטרת ישראל נמסר: "הנאשם תועד בעת חקירה כשהוא משבש הליך חקירתי בעבירות חמורות בכך שמחק פריטים מהטלפון הנייד שלו. בהמשך אף הטיח את המכשיר ברצפה זאת במטרה להקשות על החוקרים במלאכת איסוף הראיות.
"אנו רואים בהתנהגות זו עבירה חמורה כשלעצמה, ללא קשר לתוצאות חקירת תיק עבירות המין בהן נחשד ועל כן הוגש כתב אישום כנגדו".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון