נמאס לכם מהפסקות החשמל בשיא החום? תשמחו לשמוע שהחל מהשבוע אספקת החשמל באזור ראשון לציון הוכפלה.
2 צפייה בגלריה
הרימו את השאלטר. טקס חנוכת התחנה
הרימו את השאלטר. טקס חנוכת התחנה
הרימו את השאלטר. טקס חנוכת התחנה
(צילום: יוסי וייס, חברת החשמל)
תחנת משנה חדשה בעלת יכולת השנאה כפולה נחנכה בשבוע שעבר במטרה לתגבר את אספקת ואיכות החשמל לערים נס ציונה, באר יעקב וראשון לציון.
על פי חברת החשמל, התחנה החדשה, הממוקמת על כביש 431, סמוך למחלף נס ציונה, נועדה לענות על בקושי החשמל הגוברים ולתת מענה להתפתחות הצפויה באזור, לשפר את אמינות אספקת החשמל לנס ציונה, קיבוץ נצר סירני, באר יעקב ,פארק המדע וצפון העיר רחובות ,שכונות דרום מזרח ראשון לציון, כולל פרויקטים לדיור דיור הרבים באזור וגם לסביבת יד אליעזר ומערב רמלה.

קראו גם:

מחברת החשמל נמסר כי יכולת ההשנאה של התחנה החדשה היא כפולה ממה שהיה קיים עד כה באזור, כך שתוגבר משמעותית אמינות האספקה ואיכות החשמל לאזור. בנוסף, בעתיד תורחב התחנה בשנאי נוסף ובעוד 8 קווי מתח גבוה נוספים.
בשנה האחרונה ברחובות, נס ציונה וראשון לציון מדווחות אינסוף הפסקות חשמל, בעיקר בימי העומס בהם החשמל חיוני לשימוש במיזוג אוויר. "הגיע הזמן שימצאו פתרון, היו לנו ימים בלתי נסבלים", אומרת תושבת רחוב סירני ברחובות יפית לוי, "אני גרה בפרויקט חדש וכל יום שרבי הלב דופק, היו לנו כמה הפסקות חשמל קריטיות, אומנם בשעות היום כשרוב בני הבית לא נמצאים, אבל אני עצמאית וכל מקרה כזה מבחינתי זה הפסד של יום עבודה. לא ייתכן שבשנת 2023 אנחנו יושבים בחושך בגלל בעיות חשמל. אם אכן מצאו פתרון אנחנו באמת מתרגשים לשמוע ומקווים לשינוי".

2 צפייה בגלריה
ללא הפסקות חשמל
ללא הפסקות חשמל
ללא הפסקות חשמל
(צילום: shutterstock)

בטקס חנוכת התחנה השתתפו נציג דירקטוריון חברת החשמל, שלמה ארביב, מנכ"ל החברה, מאיר שפיגלר, ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, ראש עיריית באר יעקב, ניסים גוזלן, וראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך שהרימו יחד את המפסק, והזרימו חשמל בתחנה ומשם ללקוחות המוזנים ממנה.
"חניכת תחנת המשנה היום הינה בשורה משמעותית לכל ערי האזור", אמר קינסטליך, "ראשון לציון מייצרת ביקוש עצום לחשמל ותחנה אזורית נוספת תסייע לחברת חשמל לעמוד בביקוש שרק עולה מדי שנה. בקרוב תוקם תחנת משנה נוספת במערב העיר, מה שישפר משמעותית את אספקת החשמל הסדירה לעיר ולערים הסמוכות. אני רוצה להודות לחברת חשמל ולעומד בראשה, מאיר שפיגלר ולערים השכנות שלנו נס ציונה ובאר יעקב, שאפשרו את קידום הקמת התחנה".