תלמידי המכללה למינהל יוצאים במחאה נגד הנהלת המכללה, נוכח הוראות שנשלחו לסטודנטים למשך תקופת המבחנים, בהן הם נדרשים לצלם ולתעד את עצמם בזמן המבחנים, דבר הגורם לטענתם לפגיעה בפרטיותם.
1 צפייה בגלריה
(הנקה זה כל הסיפור (צילום: shutterstock))
קראו גם:
"במשך שני סמסטרים ערכנו מבחנים מהבית ולא היו תלונות", מספרת שחר שפושניקוב, סטודנטית לחינוך. "ארבעה ימים לפני המבחן הראשון, יצא מכתב מההנהלה ובו הוראות איך יש לעשות את המבחנים מעכשיו. הם דורשים שמצלמת הטלפון הנייד תצלם מהצד ויראו שאין שום דבר בסביבת העבודה שלך. ואם אין אפשרות להעמיד את המכשיר, הם מבקשים שלא לגשת למבחן אלא לשוב למועד ב'. השיא היה כשדיברתי איתם על ההנקה שלי. יש לי ילד בן שמונה חודשים, וההנחיות הן שאני יכולה לקבל הקלות בזמן סגר להנקה בזמן המבחן כשאני בבית. עכשיו הם אמרו שאני לא יכולה בכלל לגשת אל התינוק, אבל אם אני ארצה להיניק אני אצטרך לעשות זאת כשהמצלמה פועלת. הייתי בשוק. הם אשכרה ביקשו ממני לצלם את עצמי מיניקה. אם לא מתאים לי אז אני צריכה לגשת למועד ב'".
מורן, סטודנטית נוספת, מתלוננת גם היא. "בדקתי בכמה מכללות ואף אחת לא מעמידה תנאים כאלה. הכעיס אותי מאוד שאני צריכה לשים את המצלמה של הנייד שלי בצד כדי שהם יוכלו להשגיח. זה בנוסף לזום שפועל מולנו גם ככה ורואה אותנו. הם גם מאוד נוקשים לגבי פסילת מבחנים. אם לרגע אני זזה מהמצלמות ‑ הם יפסלו אותי. ואם אני צריכה לשירותים? יפסלו על כל דבר קטן. גורמים לנו להרגיש כמו אסירים תחת השגחה".
מהמכללה למינהל נמסר: "המתכונת המקוונת שבה מתקיימים המבחנים האקדמיים בארץ ובעולם, מאזנת ומשלבת בין טוהר הבחינות לבין הזכות לפרטיות. המתווה שאומץ במכללה למינהל דומה לזה הנהוג בכל המוסדות האקדמיים בישראל. המכללה תמשיך להתייחס בהבנה למקרים פרטניים מוצדקים של סטודנט/ית זה או אחר/ת".
פורסם לראשונה: 09:20, 25.01.21