אחת מקבוצות הפייסבוק הפעילות ביותר ברשת היא קבוצת 'כועסים ונהנים +21' המונה 143 אלף חברים שמעלים מדי יום סרטונים או שידורי לייב על דברים שהכעיסו אותם או גרמו להם הנאה, והכל באופן ציני ומושחז. מי שאחראים על הדף הזה הם שני תושבי העיר אביעוז פניני ושחף הרט שמודים: "בסופו של דבר יש שני דברים שאנשים רוצים לשתף עם אחרים והם מה שעצבן אותם ומה שעשה להם טוב. בינתיים זה מוכיח את עצמו בכל יום מחדש".
1 צפייה בגלריה
אביעוז פניני ושחף הרט
אביעוז פניני ושחף הרט
אביעוז פניני ושחף הרט
(צילום: פרטי)
לפני שלוש שנים ישבו הרט ופניני עם חבר נוסף והחליטו להקים קבוצה שבה אנשים יוכלו לפרוק תסכולים או הנאות, והכל באופן חד וללא צנזורה ולכן הוחלט להקים את הקבוצה, שההשתתפות בה מוגבלת לבני 21 ומעלה. מאז שהחלה הקבוצה לפעול היא צוברת תאוצה ובכל יום מצטרפים אליה חברים שבאים להתרגז ולפרגן. "מדובר בקבוצה סגורה שפעילה כל יום ובכל שעה. גם בארבע לפנות בוקר אפשר למצוא שם אנשים שעושים שידורי לייב", מספר הרט. "אנחנו קוראים לקבוצה ארץ ישראל בקטן כי יש שם את כל סוגי האנשים שאי פעם הכרת וגם כאלה שלא תמיד תרצה להכיר".
ומתברר שיש עוד יתרונות לקבוצה, "המון אנשים הכירו דרך הקבוצה ונעשו גם מפגשים שהובילו לחברויות ואפילו להצעות נישואין", מספרים השניים.
לפני כשנה התרחש אירוע דרמטי בקבוצה, כשתושב העיר ניסה לפגוע בעצמו בשידור חי שעשה בקבוצה בגלל אהבה נכזבת, שהוכיח את הכוח של הכלל. "זה היה שידור לייב של מישהו שעמד בגשר צריפין ואיים לפגוע בעצמו", נזכר פניני בהתרגשות, "מיד קיבלתי המון התראות וטלפונים ויחד עם שחף נסענו לשם. בדרך התקשרנו אליו אחרי שהשגנו את המספר ואמרנו לו שאנחנו בדרך כשבמקביל גם המשטרה היתה מעורבת. דיברנו איתו, שכנענו אותו לרדת מהגשר ואחר כך המשכנו לדבר איתו ומאז אנחנו בקשר והוא עדיין חבר מובחר בקבוצה ושלומו הרבה יותר טוב".
פורסם לראשונה: 08:13, 23.02.20