במטרה לשפר ולייעל את שירותי הניקיון והמחזור בעיר, הקימה עיריית ראשון לציון השבוע מערכת בקרה ופיקוח, שמספקת מידע בזמן אמת על פינויי האשפה, ניקיון ונתוני מחזור. מטרת המערכת לעקוב ולפקח בזמן אמת אחר קבלני פינויי האשפה, מועדי הפינוי והניקיון, כמויות אשפה ועוד. נתונים אלו יועבדו במינהל איכות הסביבה כדי להפיק לקחים, להשתפר ולהטמיע טכנולוגיות חדשות.
1 צפייה בגלריה
(משאית זבל | צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
השבוע נחנך מרכז הבקרה בנוכחות מנכ"ל העירייה, דודי גיל, שהסביר כי, "במרכז זה נוכל לפקח על עבודת הקבלנים הפועלים תחת העירייה, ומספקים שירותים כמו פינוי אשפה, גזם וגרוטאות, טמונים, גיזום, מחזור ועוד. ניקיון העיר הוא נושא מרכזי המטופל על ידינו באופן מעמיק ובלתי מתפשר בהנחיית ראש העירייה".
את מרכז הבקרה יאיישו שני פקחים שיצפו אונליין בכל המנופים והמשאיות בשירות העירייה, על מנת לוודא שהם פועלים על פי המסלול שהוגדר להם מראש, מנקים את המקום על פי תוכנית עבודה ועומדים בשעות העבודה שהוגדרו להם מראש. חדר הבקרה והפיקוח יסייע להטמיע מגוון מערכות חדשניות שיאפשרו עבודה רציפה של גורמים שונים בעירייה ושיפור השירות לתושב, המערכת תזהה פחי אשפה מלאים, בכך תתאפשר לעובדי המרכז לשלוח משאית פינוי באופן מידי לרווחת התושבים.
המידע שייאגר בידי מינהל איכות הסביבה העירוני יספק עבור העירייה תובנות חדשות והכנת תכוניות עבודה מותאמות שיהוו בסיס לכתיבת חוזים עתידיים עם קבלנים שונים, פעולה שתוביל לשיפור איכות הסביבה בעיר ולחיסכון בכספי ציבור.
ראש העירייה רז קינסטליך: "ניקיון העיר הוא אחד הנושאים שחשובים לי מאוד. הקמת המערכת היא עוד נדבך שנועד לשפר את הניקיון בעיר. אנחנו נפיק מסקנות ותובנות מהנתונים שיתקבלו וכמובן מהפניות שמגיעות אלינו למוקד העירוני. השאיפה היא לתת מענה מיידי, יעיל ומהיר".
ראש מינהל איכות הסביבה, אילן רפאלי: "אני משוכנע שהנתונים שיאספו, יתרמו לנו משמעותית בצמצום זמני הטיפול, התאמת תוכניות עבודה בהתאם לשכונה ואזור ופיקוח ובקרה על הקבלנים שעובדים בשירות העירייה".