לפני שש שנים, בשנת 2014, קיבל יצחק לזר (72) מראשון לציון דוח עירייה בגלל פינוי גזם באופן לא חוקי. לזר סבר שמדובר בטעות שכן באותו הזמן הוא כלל לא שהה בארץ. לזר פנה לבית המשפט, הציג הוכחות שתמכו בטענותיו וקיבל החלטת זיכוי על הקנס. אלא שמאז, כך הוא טוען, עדיין נשלחות אליו התראות תשלום מהעירייה, שם ככל הנראה לא שמעו על החלטת בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
יצחק לזר
יצחק לזר
יצחק לזר
(צילום פרטי)
קראו גם:
"בשנת 2014 נסעתי לארצות הברית לענייני עבודה ולכן לא שהיתי באותו הזמן בעיר", מספר לזר. "למרות זאת, כשחזרתי לארץ גיליתי שקיבלתי דוח מהעירייה בטענה שהגזם מהחצר שלי לא נאסף כראוי ולכן עלי לשלם קנס בסך 475 שקלים. מאחר שגרתי לבד באותו הזמן ולא היה יכול להיות שזה מישהו מטעמי שעשה את העבירה, הבנתי שיש פה טעות והלכתי לבית משפט כדי לערער על הקנס. ואכן, אחרי טלטלות קיבלתי בשנת 2017 את הזיכוי המיוחל ובכך חשבתי שזה מאחוריי".
לטענת לזר, למרות זאת, הוא ממשיך לקבל התראות וקנסות עם ריביות של העירייה. "מסיבה שאינה ברורה לא הועברה החלטת בית המשפט לתובעת העירונית למרות שהיו מודעים לקיום המשפט בגין הקנס. הם לא טרחו בכלל לבדוק את ההחלטה ובחרו בדרך הקלה של משלוח הודעת חוב חדשה הכוללת קנסות ופיגורים שהגיעו לכמעט 900 שקל. הרשלנות הזו אילצה אותי, איש מבוגר בן 72, לצאת מהבידוד שכפיתי על עצמי לנוכח המצב ולגשת לבית המשפט כדי להמציא לעירייה את תוצאות המשפט. אם ייגרם לי נזק בהמשך אני אתבע אישית את האחראים לכך".
מההעירייה נמסר: "מדובר בתקלה נקודתית בסנכרון המערכות הממוחשבות. עם הסבת תשומת ליבנו, החוב אופס. אנו מתנצלים ומתחייבים שהליכי הגבייה הופסקו".
פורסם לראשונה: 07:58, 12.11.20