תושב האזור, איש אמיד בשנות ה־60 לחייו, הגיע לאחרונה למשרדי ואמר לי, "באתי להכין צוואה, אבל המקרה שלי מיוחד מאוד. כשהייתי בן 20 הכרתי בחורה יפהפייה שהגיעה לארץ מחו"ל. האהבה בינינו פרחה ולאחר כמה חודשים היא נכנסה להיריון".
1 צפייה בגלריה
צוואה
צוואה
צוואה
(צילום המחשה: shutterstock)
אחר כך התברר לו כי נולדה לו בת, וכעת הוא מבקש להשאיר לה ממון ורכוש אחרי מותו בלי שמשפחתו תדע על כך.
האיש סיפר כי אחרי שהסתיימו יחסיו עם אותה אישה היא שבה למולדתה ודרכיהם נפרדו. "לאחר כשנה קיבלתי ממנה מכתב מפתיע ומטלטל עם תמונה של תינוקת יפהפייה", הוא הוסיף. "היא כתבה שזאת הבת שלי ושאני מוזמן לגדל אותה איתה. הייתי המום, חשבתי שהיא מנסה למתוח אותי והחלטתי להתעלם".
חמש שנים אחר כך הוא קיבל מכתב נוסף, ולתמונה התווסף ציור של הילדה. "היא כתבה שהקימה משפחה חדשה, ולבתי יש עכשיו אחות", הוא סיפר. "היא הודיעה לי שאם לא אענה לה הפעם היא לא תפריע לי יותר ולא תפנה אליי שוב בעתיד. לא עניתי כי הייתי טיפש, פחדתי שאם זה נכון אפסיד את גידול הבת שלי. היום, עשרות שנים אחר כך, אני מבין שטעיתי".
מאז הספיק האיש להתחתן ולהוליד ילדים, וכעת הוא מעוניין לפצות כספית את בתו שלא הייתה חלק מחייו. מלבד זאת הוא מעוניין להשאיר לה מכתב התנצלות שיצורף לצוואה ואותו היא תקבל לאחר מותו. "אשתי וילדיי לא יודעים עליה כלום", הוא הסביר. "זה סוד שאקח איתי לקבר".
קראו גם:
הצעתי לו לנסות בכל זאת ליצור איתה קשר בעודו בחיים כי אין לו מה להפסיד, אלא שהוא השיב לי, "זה בלתי אפשרי ויטלטל את כל עולמי. אני לא יכול לחשוף סוד שהסתרתי ממשפחתי ומקרוביי כל השנים. איזה פרצוף יהיה לי מול ילדי שהסתרתי מהם כל החיים שיש להם אחות? כולם יכעסו עליי ואני לא רואה בזה טעם. ממילא את הבת שלי גידלו אנשים אחרים, אז מה פתאום שאצוץ לה עכשיו באמצע החיים?"
ניסיתי להסביר לו כי ממילא יתגלה הסוד לכולם לאחר מותו, אז מה זה משנה אם זה יהיה קודם ומדוע כה חשוב לו כיצד תגיב הסביבה. יותר חשוב איך הוא ירגיש ושיכיר את הבת הרחוקה שלו. ניסיונות השכנועים לא הועילו. "קיבלתי החלטה ואפצה אותה בגדול על כל השנים האבודות רק במותי", הוא סיכם בנחרצות. הצוואה אכן נחתמה, הופקדה, ובאחד הימים בעתיד היא תחשוף את הסוד הגדול והוא יפתיע את כל משפחתו ואת סביבתו לאחר פטירתו.