שנה שבה לקחנו פיקוד

"הקורונה הפכה את השנה הזו למאתגרת במיוחד. האתגר הגדול ביותר היה איך להשאיר את העיר במצב ושהמערכת תמשיך לתפקד. ראשון לציון היתה מבין הערים הראשונות שהקימו משלט קורונה וזה התנהל טוב יותר בתוך הערים עצמן. אני חושב שהציבור רואה בנו, ראשי הרשויות, דמויות יותר נגישות ואמינות וזה גרם לעיר שלנו להיות איפה שהיא, העיר הגדולה שחזרה להיות ירוקה ראשונה, וחלק מזה היה באמת הודות להקמת משלט עירוני שיושבים בו אנשי מקצוע.
1 צפייה בגלריה
רז קינסטליך
רז קינסטליך
רז קינסטליך
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"עצם זה שהיתה קורונה וגם היו שלוש מערכות בחירות במדינת ישראל, וכל רגע מתחלף שר, הפך את ניהול העיר לקושי גדול. עברתי שלושה שרי תחבורה ואלוהים יודע אם אני לא אעבור את השר הרביעי וזה כשרצינו להפוך את ראשון לציון לבירת התחבורה הציבורית. אנחנו בתהליך הקמת עשרות גנים והקמת שכונות שלמות והכל בצל הקורונה. השנה הבאה מפחידה אותי ומבחינה תקציבית יש חשש עצום. גם היעדר תקציב הוא קושי עצום. הקו האדום לצורך העניין של הארכת רכבת מבת ים לראשון לציון נאמד בעלות של מיליונים ואנחנו לא יודעים אם זה יקרה, כי עכשיו זה שוב נכנס להקפאה. אני עובד עם אנשים מסוימים חצי שנה ואחר כך צריך לעבוד עם אחרים. זה תסכול אמיתי".
"קיבלתי מספר הצעות להצטרף לאחת המפלגות בבחירות הארציות וזה מחמיא מאוד אבל כל כולי ראשון לציון"

החזקנו מעמד למרות הכל

"לא הצלחתי להגשים אפילו 50 אחוז. עשינו המון דברים גדולים אבל היו לי הרבה יותר תוכניות. מאוד חסר לי לראות את התושבים, לפגוש אותם ולראות את בניין העירייה שלנו הומה אנשים. הכל מתבצע מאחורי מסך ומקלדת וזה לא דומה למפגש ישיר שאתה עושה. בתחילת הקדנציה עשינו מאות מפגשים והכל עכשיו מוקפא. בהתחלה עבדנו המון מהבית וראינו שזה אמנם אפשרי אבל הרבה יותר קשה. בסופו של דבר אנשים רוצים לבוא לעבודה והיום הרוב מגיעים למשרד. מצד שני, בזכות התקופה הזו הפכנו הכל לנגיש ברשת ברמה שיש אפילו אישורים לטאבו והנחות ארנונה, כך שראשון לציון הפכה לעיר חכמה ודיגיטלית.
"אגב, נתנו מבנים עירוניים לשימוש קופות החולים ולצערי לא כולם הגיעו להשתמש בהם. אנחנו עוזרים בכל מה שאפשר ובסוף שיתוף פעולה של כולם זה המתכונת להצליח. אני גם התחסנתי כדי לשמש דוגמה. באופי שלי אני לא היפוכונדר ולא מאלה שרצים לרופא על כל דבר אבל היה לי חשוב לשמש דוגמה אישית. אנשים שלחו לי תגובות שזה הרגיע אותם וגרם להם להתחסן אז בסופו של דבר זה משפיע. אחרי שהמגיפה תיעלם אני אעשה מסיבת ענק".

זה מה שמחכה לנו בשנה הבאה

"הכל תלוי בהשלכות הכלכליות על שנת 2021. אם נראה עסקים נסגרים וכאלו שלא משלמים ארנונה אז יהיה נזק. כרגע נראה שנעביר תקציב עירוני מאוזן לשנה הבאה וסיימנו תקציב שנתי במצב טוב בזכות עבודה של כל המנהלים. הוספנו למעלה משישה מיליון שקלים לתקציב הניקיון. איפה שיש מקום לשפר אנחנו מתקנים. מנגד, ברור שניפגע כי ירדנו למתכונות של 30 אחוז עובדים ויש לזה השלכות.
"אגב, התושבים יכולים להיות רגועים שאני נשאר פה. קיבלתי מספר הצעות להצטרף לאחת המפלגות בבחירות הארציות וזה מחמיא מאוד אבל כל־כולי ראשון לציון. אני אוהב את העיר והתפקיד, התושבים והעיר זו המשפחה שלי ואני לא עוזב בקרוב עם כל האופוריה שסביב הדברים האלה. זה קופץ בראש כל הזמן אבל זה עלה וירד מהפרק".

ולסיום, משהו אישי

לאחרונה עבר קינסטליך חוויה קשה כאשר במהלך סיור שגרתי בשכונת רמת אליהו התעמת עימו בעל עסק שקיבל קנסות במהלך הסגר. הוא נעצר ואף הוגש נגדו כתב אישום (ראו עמוד 12). בעקבות התקרית, תוגברה האבטחה סביבו, מצלמות הוצבו סביב ביתו וניידת משטרה אף החלה לפטרל סמוך לגן הילדים שבו לומד בנו. "זה היה לא נעים בכלל, אבל זה לא גרם לי לרגע לעצור. אשתי לא נהנית מזה שהתקינו לנו מצלמה מחוץ לבית, אני לא אשקר. היא אומרת לי שאפילו לזרוק זבל עם פיג'מה היא לא יכולה. זה גם לא נעים לקבל טלפון מהגננת ששואלת למה יש ניידת מחוץ לגן, אבל זה חלק מהתפקיד. לא חשבתי שאני אגיע לשם, כי האופי שלי הוא שהתושב במרכז וכי אנחנו פתוחים לכולם בשביל לפתור את הבעיות. הפריע לי וצובט בלב שרצו רק לקפוץ עלי כדי לנסות לפגוע".

האתגרים ל־2021:

  • מהפכת ניקיון
  • תכנון הקו האדום
  • פיתוח שכונות חדשות
  • בניית עשרות גנים