במהלך השנה האחרונה הפכה התקהלות של אנשים רבים מדי לשם נרדף לחשש מהידבקות המונית בקורונה, אבל מתברר שגם לכך כבר יש פתרון טכנולוגי, שלא ברור עד כמה הוא רלוונטי בתקופה שבה רוב תושבי ישראל כבר מחוסנים.
1 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי בחמ"ל
מקסים בביצקי בחמ"ל
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
בימים אלה החל ברחבי ראשון לציון פיילוט שבמסגרתו מצלמות חכמות שהותקנו ברחבי העיר אמורות לאתר היכן ישנה התקהלות מדאיגה ולהתריע על כך בזמן אמת למוקד העירוני ולחדר המצב של החברה לביטחון. "כשביררתי לעומק את כל תחום מצלמות הרחוב, הציגו בפני גם מצלמות שיש להן את היכולת לזהות מתי יש התאספות של כמה אנשים יחד", אומר מחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי שמסביר כי היכולת של המצלמות החדשות לא נועדה רק לימים שבהם אנו מתמודדים עם מגיפה, אלא לימי שגרה.
"היכולת הזו חשובה כי הרבה פעמים יש תורן אחד בחדר המצב שאחראי בו זמנית על אלפי מצלמות ולא תמיד הוא יכול לזהות ברגע האמת היכן ישנו מצב שדורש תשומת לב והתערבות, למשל קטטה בשלביה השונים".
לדברי בביצקי, בעזרת המצלמות החדשות תתקבל התרעה במוקד בכל פעם שתהיה התאספות של אנשים, התורן יוכל לבחון ולראות אם מדובר בסתם התאספות או בסיטואציה טעונה שעלולה להתפתח לקטטה או להפרת סדר. "התחלנו עם זה לאחרונה וזה יכול גם לשמש אותנו כעת לטובת מניעת התקהלות ומעבר על הוראות הקורונה, אבל כאמור יש לזה תפקיד רחב יותר מעבר לזה", אומר בביצקי.
לפני תשע שנים החל פרויקט מצלמות הרחוב של ראשון לציון ומאז הוצבו למעלה מ־1,600 מצלמות שמעבירות תמונות בזמן אמת לחמ"ל שנמצא בבניין העירייה. בעזרת מצלמות אלו פוענחו מקרי פשיעה וסוכלו רבים אחרים. החמ"ל אף הפך לאטרקציה עבור תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ושימש תפאורה לתוכניות שונות כמו טהרן ועוד.