הלכלוך בחוף הלא מוכרז של פלמחים מתגבר בתקופה האחרונה. מי שביקר במקום בימים האחרונים, לא יכול היה להתעלם מערימות של זבל שמצטבר סביב פח אחד ויחיד שלא ברור מתי מפונה מן המקום, אוהלים שהותירו מטיילים ובקבוקי אלכוהול ריקים. למרבה הצער, נראה כי אף אחד לא מתכוון לקחת אחריות על שמורת הטבע הקסומה.
2 צפייה בגלריה
אוהל נטוש בפלמחים
אוהל נטוש בפלמחים
אוהל נטוש בפלמחים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
המאבק על החוף מסרב לגווע עם השנים. בין היתר שני יזמים זכו במכרז של מינהל מקרקעי ישראל להקמת כפר נופש במתחם עוד בשנת 2004. היזמים שילמו כספים רבים עבור הקרקע, אך אז החל מאבק ציבורי למנוע את הקמת הכפר. בשנת 2016 התקבלה החלטה להפוך את החוף לגן לאומי והיזמים עתרו נגד ההחלטה. בינואר האחרון נדחתה עתירתם השנייה ובכך תם הסיפור והקיץ הקץ על המיזם.
מאז הוקם שער בכניסה לחוף, שנמצא צפונית לחוף המוכרז, אבל המבקשים לרחוץ לא מוותרים, חונים מחוץ לשער ועושים את דרכם ברגל לחוף האהוב, אך הלכלוך שנשאר מאחור מזהם את הסביבה. החוף הדרומי הלא מוכרז של פלמחים סובל גם כן מבעיה דומה לאורך השנים בעוד שהחוף המוכרז הוא חוף נקי ומתוחזק היטב.
למרבה ההפתעה, למרות שבמתחם יש שלטי הנחיה של רשות שמורות הטבע והגנים נראה שהרשות ומינהל מקרקעי ישראל מעבירים אחריות מאחד לשני לגבי השטח ובסופו של דבר הוא נותר מלוכלך.
2 צפייה בגלריה
אשפה בכל עבר
אשפה בכל עבר
אשפה בכל עבר
(צילום: פרטי)
רכז המתנדבים בעמותת "צלול", נדב דסברג, מסביר כי בתקופת הסגרים חווה הטבע הישראלי רגיעה גדולה. "הטבע פרח ושגשג, הדגה במים גדלה, וכשפתחו את הסגרים והשמיים עדיין סגורים, באופן מובהק היתה עלייה במספר התמונות והתלונות על המצב בחופים וגם בטבע באופן כללי.
"משום מה אנשים יוצאים לפיקניקים ולחופים ולגנים הלאומיים, משאירים מאחוריהם לכלוך, עלה השימוש בחד־פעמי בגלל החשש להידבקויות, אנשים חושבים שזה יגן עליהם וזה לא בהכרח המצב, ורואים את זה באופן ישיר בים. הגיעו אלינו תמונות של מסכות וכפפות מושלכות לכל עבר".
כדי להקל מעט על המצב, צפוי להתקיים ביום חמישי השבוע מבצע ניקיון בחוף פלמחים, כמו בחופים רבים אחרים ברחבי הארץ. את המידע להתנדבות בו ניתן לקבל בקבוצת הפייסבוק: "צלול פעילים".
מרמ"י נמסר: "מדובר בחוף מצפון לגן הלאומי, שהגישה אליו נסגרה בידי גורם פרטי. הנושא נמצא בהתדיינות משפטית".
כל העדכונים - חדשות רחובות