פרסום ראשון: קצין משטרה, שבעברו שימש כסוכן סמוי שלקח חלק בחקירות הרצח ב"בר נוער", הרצח בכפר דומא וחקירתו של עמיר מולנר, ארגוני פשע ופרשות באזור ירושלים, נמלט לאחרונה לדירת מסתור בחו"ל וזאת בשל איומים שהופנו כלפיו מצד משפחות פשע. הקצין הגיש הבוקר (יום א') תביעה על סך 2 מיליון שקלים נגד המשטרה. "פעילותו החשאית המסוכנת של התובע כסוכן סמוי וכמדובב תרמה באופן ישיר לסיכול ולמניע של פשעים חמורים ולמאסרם של עשרות רבות של עבריינים", נכתב בתביעה.
1 צפייה בגלריה
הותקף על ידי תושב
הותקף על ידי תושב
הקצין נמלט לדירת מסתור
(צילום: shutterstock)
קצין המשטרה, שירת במשך שנים כסוכן סמוי שפעל בתוך ארגוני פשע שונים ברחבי ישראל. על פי כתב התביעה הקצין אף "הושתל" ביחידה היהודית של שירות הביטחון הכללי בארגוני ימין קיצוני. לדבריו, בעקבות סדרת פעולות רשלניות מצד המשטרה, זהותו נחשפה ומאז הוא נתון לאיומים מצד עבריינים וארגוני פשע.
"במרבית תקופת שירותו פעל התובע כסוכן סמוי מטעם הנתבעת מושתל בארגוני פשע שונים ברחבי הארץ וכסוכן מדובב משותל בבית מעצר ובתי סוהר שבהם הוא נכלא 'כעבריין' למשך תקופה מצטברת של כשנתיים. לנוכח כישוריו ויכולותיו המקצועיות הושאל התובע גם לפעילות של השב"כ. במסגרתו הוא הושתל מטעם המחלקה היהודית בארגוני ימין קיצוני", נכתב בכתב התביעה.
עוד מתואר כי "פעילותו המסוכנת של התובע כסוכן סמוי תרמה אופן ישיר לסיכול ולמניעה של פשעים חמורים ולמאסרם של עשרות רבות של עבריינים, לרבות, ראשי ארגון פשע. להערכתו של התובע בעקבות פעולותיו הסמויות במהלך שנות שירותו, מרצים כיום את עונשם בבתי הכלא בישראל למעלה מ-70 עבריינים. כמו כן לפעילותו הסמויה של התובע תרומה מכרעת גם לקידום חקירות ולפיענוח של כמה מפרשות הפשע מהחמורות שהיו בשנים האחרונות בארץ".
לדברי הקצין, מפעיליו פעלו בצורה רשלנית שהביא לחשיפתו: "למרבה הצער, כתוצאה של התנהלות רשלנית, טעויות, כשלים ומחדלים שנעשו על ידי הנתבעת בהפעלת התובע כסוכן סמוי, ובכלל זה הפעלתו בניגוד להוראות ולנהלים וכן חשיפת זהותו שנעשתה על ידי הנתבעת עצמה משיקולי יחסי ציבור, נתון התובע לאיומים מצד העבריינים אותם הפליל".
כתוצאה מפעילותו אובחן הקצין כמי שסובל מפוסט טראומה. לדבריו, בקצונה הבכירה של המשטרה הוחלט לקחת את נשקו האישי: "בעקבות מצבו בריאותו – שכאמור נגרם כתוצאה מפעילותו כסוכן סמוי – החליטה הנתבעת לקחת מהתובע את נשקו האישי והעמידה בפני ועדת מוגבלים שקבעה כי בשל מצבו הבריאותי הוא אינו יכול עד למלא תפקיד כלשהו במשטרת ישראל והודיעה לו על הפסקת שירותו.
"כל זאת, למרות שהנתבעת יודעת היטב, לכל הפחות אמורה לדעת, כי שירותו של התובע במשטרה כמו גם החזקתו בנשק אישי מהווים אולי קו הגנה אחרון מפני האיומים עליו, או במילים אחרות, הנתבעת מפקירה את התובע".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים