תושבי רחוב חיים אריאב ברמת אליהו סובלים כבר מספר שבועות מריח חריף בעקבות ביוב שזורם ברחוב. כל זאת, כתוצאה ישירה מפיצוץ בצינור. לטענת התושבים, הם מבקשים מהעירייה לטפל במפגע, אך הם נדחים בטענה שמדובר בשטח פרטי.
1 צפייה בגלריה
הביוב ברחוב חיים אריאב
הביוב ברחוב חיים אריאב
הביוב ברחוב חיים אריאב
(צילום באדיבות תושבי השכונה)
"לפני חצי שנה הייתה סתימה בכניסה לבניין שבו יש לי דירה", מספר אביחי רוקין, "הביוב עלה על גדותיו ולאחר שיחה עם העירייה נאמר לנו שזה שטח פרטי של הבניין ואנחנו חייבים לדאוג ולטפל במפגע הזה.
"האוכלוסייה בשכונה היא ברובה של אנשים מבוגרים מאוד וחלק נוסף הם עולים חדשים שממעטים לדבר בעברית ולכן קשה להתאגד ולאסוף כסף מהדיירים, מה גם שרבים מהם במצב כלכלי לא טוב וזה הופך את העניין למסובך.
קראו גם >>
החלטתי לקחת את זה על עצמי והזמנתי שאיבה בעולם של 2,000 שקל ולבסוף גם הצלחתי לאסוף מדיירים עשרות שקלים כל אחד כדי למממן את זה", הוא מספר, "לפני בערך חודש וחצי שוב הביוב עלה על גדותיו הגיע פקח ושם דוחות אזהרה אם לא יסדרו את הביוב.
"שוב הגיע אדם לשאוב אבל הפעם הוא אמר שיש בעיה רצינית יותר והצינור ביוב לא תקין וצריך לסדר אותו, עלות הרבה יותר גבוהה".
על פי התושבים מדובר בתיקון שעלותו מוערכת באלפי שקלים אותו יתקשו הדיירים לבצע, וכשהחורף בפתח, זה אומר שהדיירים ניצבים בפני מצב תברואתי קשה. "הזבובים והג'וקים מסתובבים בחוץ וזה רק יחמיר כי התושבים לא יכולים להוציא עכשיו כסף מהכיס".
תגובת העירייה תתפרסם כאשר תתקבל.