תלמידי מקיף י"ג ע"ש יצחק נבון בדרך לפורטוגל. תלמידי בית הספר התמודדו השבוע בתחרות הארצית ליזמים צעירים וגברו על תלמידים מ-300 בתי ספר ברחבי הארץ. התחנה הבאה: התחרות הבינלאומית JA Worldwide Junior שתתקיים בפורטוגל בחודש הבא. 18 תלמידים מתוכנית מופ"ת בבית הספר מערכת בקרת טביעה שמטרתה להתריע במקרה של טביעת ילד.
1 צפייה בגלריה
הצמיד המציל
הצמיד המציל
הצמיד המציל
(צילום: עיריית ראשון לציון)
וכך זה עובד, המערכת מורכבת מצמיד אלקטרוני בעל חיישני מים ותקשורת סלולרית, ברגע שהצמיד שעל ידו של הילד בא במגע עם מים נשלחת התראה ישירות למכשיר הסלולרי של כל מבוגר אחראי באזור היכול לסייע כולל למוקדי חירום עירוניים.
כמו כן, ההתראה מחוברת לאחד הרמקולים בבית שישמיע אזעקה. את התלמידים מלווה אלון חלבן, מנטור ובעל חברת סטארט אפ בתחום הטכנולוגיה "התלמידים חלמו לעשות משהו גדול שיהיה לו ערך משמעותי, אני גאה בהם ובדרך שהם עברו עד שיצרנו את המערכת".
גם ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את התלמידים על ההישג ואמר: "זו גאווה גדולה שתלמידים שלנו מגיעים להישגים ברמה הארצית ואני מאמין שזה יהיה הישג ותרומה גם ברמה העולמית. באותה נשימה אני גאה בתלמידים שלנו שקודם כל חושבים איך אפשר לתרום ולרתום את היוזמות שלהם כדי להציל חיי אדם, זו תעודת הערכה למערכת החינוך בעיר".
משבר הקורונה ולאחריו הקיץ הובילו לדיווחים קשים על ילדים ובני נוער שטבעו, שלושה מהם למוות. ופעוטות שנשכחו ברכב. רק בשנת 2019 נרשמו 42 טביעות בבריכות פרטיות. חברת הקבוצה, נעמי אנשל, הוסיפה: "התגובות מדהימות, הפוטנציאל של המוצר יאפשר לנו להציל חיים של רבים".
בקבוצה יצרו אב טיפוס ראשון ומתכוונים בחודש הקרוב להוסיף אפשרות נוספת באפליקציה שתיתן מענה לילדים גדולים יותר, גילאי 7-9, שנכנסים לבד למים. במקרה זה החיישן שעל ידו של הילד יזהה חוסר תזוזה למשך 15 שניות ויפעיל את ההתראה באפליקציה. כמו כן, גם הצמיד צפוי לעבור שינוי ולהיות קטן וקל יותר.
התלמידים בליווי המנטור אלון חלבן העלו את המיזם שלהם לגיוס המונים בהדסטארט וכבר הצליחו לגייס למעלה מ-8000 ₪. מנכ"לית הקבוצה, הילה אפרים, אמרה: "כרגע אנחנו מתכוננים להצגת המוצר שלנו בתחרות הבינלאומית בחודש הבא, קיבלנו תגובות אוהדות ומחממות לב שנותנות לנו כוח להמשיך ולעבוד לקראת התחרות הבא".
סגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, בירכה אף היא את התלמידים ואמרה: "זו גאווה גדולה למדינה ולראשון לציון בפרט. ישר כוח גם לצוות ההוראה ולהנהלת בית הספר".