סיור העבודה של ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך בשכונת 'רמת אליהו' אתמול (שני) הפך אתמול לאירוע אלים שבמהלכו הוא הותקף ואוים ע"י אחד מתושבי השכונה. האירוע החמור הסתיים במעצר שכלל שימוש רב בכוח ויד שוטר שבורה.
2 צפייה בגלריה
רגעי המעצר
רגעי המעצר
רגעי המעצר
(צילום: פרטי)
אתמול בשעות הבוקר הגיע קינסטליך לרמת אליהו. במהלך הסיור התקרב אליו תושב השכונה (36), החל לדבר ולקלל אותו.
קראו גם:
"במהלך השיחה הוא קילל את ראש העירייה, איים כי יפגע בו ובבני משפחתו", ציינה שופטת המעצרים בראשון לציון זהר דיבון-סגל, "בין היתר אמר לו, אני יודע ואמצא איפה הילדים שלך. אני אז... אותך. יש לך ילדים כמו שלי ואני אגיע לכולם, ואני אוריד אותך כמו שהעליתי אותך".
עפ"י דו"ח האירוע סיפר קינסטליך לחוקרים כי החשוד "דחף אותו קלות", כדבריו. לדברי המשטרה, אנשי הפמליה שליוותה את קינסטליך ניסו למנוע ממנו להתקרב אליו, אך הוא דחף אותם. עוד צוין כי כתוצאה מההשתוללות החשוד, נשברה ידו השמאלית של אחד השוטרים שניסו להשתלט עליו.
2 צפייה בגלריה
(קינסטליך | צילום: אבי מועלם)
לאחר שהתעמת עם ראש העירייה, ברח האיש מהפקחים ומהשוטר השכונתי אשר היו במקום. הוא אותר כשהוא מסתתר במבנה בקרבת מקום בצד הדרך. "הוא סירב לשתף פעולה, והוצא משם בכוח", אומרים במשטרה.
"העצור השתולל עוד טרם נאזק. תקף שוטרים ואיים עליהם ותקף את ראש העירייה", מספר גורם בחקירה ומוסיף כי, "לאחר מכן, כשנאזק והובא לניידת המשיך להשתולל והמשיך לתקוף. השוטרים נאלצו להשתמש בטייזר, והעצור חטף מהם את הטייזר. הוא הובא לתחנה והשתולל בתחנה".
מנגד, העצור עצמו טען לאלימות קשה מצידם של השוטרים כלפיו, שהסתיימה בפציעתו והעברתו לבית החולים לצורך טיפול רפואי. לדבריו, השוטרים היכו אותו בדרך לבית החולים בשל השימוש בטייזר שנעשה עליו, ולדבריו הותקף גם בתחנת המשטרה.
העצור עצמו הוא בעל עבר פלילי במספר כתבי אישום שהוגשו כנגדו, בין היתר כלפי שוטרים. בדיון הארכת מעצרו קבע בית המשפט כי ביחד עם האלימות שהפעיל כלפי ראש העירייה, הדבר מעיד על מסוכנות בלתי מבוטלת מצידו.
"אודה כי החבלות שנצפו על גופו של העצור הטרידו אותי, והתמונות של החבלות גם קיימות בתיק החקירה", אמרה השופטת והוסיפה: "ראוי וצריך לברר בהקדם את טענותיו של העצור בדבר אלימות שוטרים שהופעלה כנגדו בכוח בלתי סביר. אני מורה כי התיק החקירה יועבר עוד היום למח"ש, לרבות הסרטונים הקיימים".
השופטת האריכה את מעצרו של האיש בשלושה ימים.