1 צפייה בגלריה
סיטון בן־ארי
סיטון בן־ארי
סיטון בן־ארי
(צילום פרטי)
רויטל סיטון-בן ארי מראשון לציון, בעלת משרד לראיית חשבון, הצטרפה למחאת השולמנים אחרי שראתה יותר מדי עצמאים קורסים ופושטים רגל.
רויטל סיטון-בן ארי מראשון לציון, בעלת משרד לראיית חשבון, פתחה את העסק שלה לפני 25 שנה ומעסיקה מספר עובדים. בשל הקושי להיות עצמאית ושרשרת חוקים שפגעו בה ובחבריה העצמאים, החליטה להצטרף למחאת השולמנים וכיום היא חברת הנהלה בעמותה.
"אני משמשת כסגנית נשיא לשכת יועצי המס בישראל ולצד זה אני גם ממייסדי קבוצת 'אני שולמן' ומשמשת כמבקרת העמותה", היא מספרת. "המחאה נולדה מתוך כעס גדול שקיים אצלנו, העצמאים. יש המון חוקים לא הוגנים ועומס כלכלי שנופל על הכתפיים שלנו".
מה אתם עושים?
"החלטנו להילחם את מלחמת העצמאים ולשנות דברים. אנחנו נמצאים בדיונים בכנסת כדי לתקן עוולות. לפעמים זה מצליח, אבל פעמים רבות לא.
"יש תפישה מוטעית שהעובד העצמאי הוא העשיר והגדול שמנצל את השכירים וזה פשוט לא נכון. בכנסת יושבים שכירים רבים, גם בקרב הפקידים וגם בקרב חברי הכנסת, והם לא מבינים מהו גודל העוול ומה עוצמת העומס שיש על כתפי העצמאים. לכן הם מחוקקים חוקים שהם בעד השכירים בעיקר".
לדברי סיטון-בן ארי, אנשים רבים שיוצאים לדרך עצמאית לא מודעים לביורוקרטיה שממתינה להם מעבר לפינה, שמצליחה להפיל עסקים.  "אנשים שמאמינים שהם טובים בתחומם פותחים עסק ומשוכנעים שיכלו להצליח, אבל זה לא ככה. צריך ידע איך לפעול מול ספקים, איך לנהל עסק וגם להכיר את החוק כי כל רשות משיטה חוקים אחרים. כיום להעסיק עובד זו משימה שאלוהים ישמור.
"לדוגמה: אם אני והעובד שלי ניפול מסולם, הוא יקבל מן היום הראשון את דמי הפגיעה שלו, ואני אקבל רק החל מהיום ה-13. ומי ישלם לעובד את ימי המחלה? אני. המון שכירים לא מבינים שאת כל ההטבות הסוציאליות לא המדינה משלמת אלא העצמאים, לכן החוקים בכנסת לרוב הם פופוליסטים ונועדו לגרוף הון פוליטי. לצערי אני רואה עצמאים רבים כורעים תחת הנטל, סוגרים עסקים ופושטים רגל".
סיטון-בן ארי מסיימת בפנייה למחוקקים: "תורידו את טבעת החנק מהצוואר שלנו. אנחנו לא רוצים טובות מאף אחד, רק לחיות ולעבוד כמו שמגיע לנו. תפסיקו להעמיס עלינו עוד ועוד חוקים שפוגעים בנו".

ועידת "ידיעות תקשורת": למען העסקים הקטנים

הוועידה השנתית לעסקים של "ידיעות תקשורת" תתקיים באילת בסימן 30 שנים לרשת, והשנה תוקדש תשומת לב מיוחדת למאבקם של העצמאים במדינת ישראל – מה אפשר לעשות לשיפור מצבם ואילו בשורות מביאים איתם הפוליטיקאים בעניינם.
הכינוס ייערך בסוף חודש פברואר באילת, ויתקיימו בו פאנלים ודיונים במעמד חברי כנסת מימין ומשמאל, ואלו יעלו על השולחן נקודות בוערות ומורכבות העוסקות בבעלי העסקים בישראל ובסוגיית התחבורה והעסקים בשבת.
את קולם של בעלי העסקים ישמיע נציג השולמנים אביר קארה. הוא יתאר כיצד צברה מחאת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים תאוצה ומהן הדרכים לשינוי מצבם.
● הוועידה השנתית של ידיעות תקשורת, 27–29 בפברואר, אילת. לפרטים והרשמה: חיה שלמה 054-3337031.