בעיריית ראשון לציון בוחנים הפעלת מתקני חנייה מכניים, בשיטת קרוסלה, במטרה להקל על משבר החנייה בעיר. "התכלית כמובן היא למקסם את השטח הנתון לכמה שיותר מקומות חנייה", הסבירו שם.
העירייה, באמצעות חברת ייזום ראשון, פרסמה מכרז למתן שירותי אספקה, התקנה ותחזוקה של מתקנים כאלו. בשלב הראשון, נמסר, כי נבחרו מיקומים שבהם קיימות מצוקות חנייה בולטות ויש בסמוך חניון ציבורי.
1 צפייה בגלריה
מתקן חניה מדגם קרוסלה
מתקן חניה מדגם קרוסלה
מתקן חניה מדגם קרוסלה
(צילום: ייזום ראשון)
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מצוקת החנייה היא נתון קיים, יש יותר רכבים על הכביש והרחובות הוותיקים והצרים, בעיקר במרכז העיר, הם עובדה מוגמרת. לכן ידענו שהדרך להקל על מצוקת החנייה היא באמצעות פתרונות יצירתיים. אנחנו נכונים לשמוע, ללמוד וגם לאמץ במידה וניווכח שהפתרון נותן את המענה הראוי לתושבי העיר.
עוד מוסיפים בעירייה כי היוזמה המדוברת מגיעה לאחר מספר יוזמות שהגדילו את מספר מקומות החנייה בעיר: שכונת אברמוביץ הוכשרו כ-120 מקומות חנייה לחניית לילה; חניון נוסף הוכשר לרשות דיירי מגדלי ראשונים בשדרות היובל; לפני כשנה סומנו חמישה חניונים עירוניים, באזורי מסחר ותעשייה במערב העיר, בכחול לבן; חניונים ציבוריים מתחת לגימנסיה הריאלית ברחוב הורוביץ, חניון תת קרקעי נוסף ברחוב עולי הגרדום; וחניון תת קרקעי מתחת לבית הספר היסודי "חביב" במסגרת שיפוץ ושדרוג בית הספר.