לפני כחודש וחצי הצהיר חבר המועצה אפי משה שהוא מתכוון להילחם מלחמת חורמה ב'חמארות' בעיר, שהפכו להיות מוקד משיכה עבור עובדים זרים שלטענתו שותים בהן לשוכרה עד השעות הקטנות של הלילה ופוגעים בסדר הציבורי. כעת טוענים גורמים במערכת אכיפת החוק כי למרות ההבטחות, דבר לא נעשה והעסקים נותרו פתוחים.
2 צפייה בגלריה
חמארה ברמת אליהו
חמארה ברמת אליהו
חמארה ברמת אליהו
(צילום: אבי מועלם)
בשנים האחרונות הפכו החמארות לבעיה של רבים מתושבי העיר, בדגש על שכונות כמו רמת אליהו. לטענת התושבים, רבים מהעובדים מגיעים בשעות המאוחרות של הלילה, שותים שם לשוכרה, צועקים וגם מתנהגים באופן אלים. מקרים אלו הפכו את חיי התושבים לסיוט, כשרבים מהם אומרים כי הם חוששים להיפגע מקרבות שיכורים.
בעקבות זאת, פרסם מחזיק תיק רישוי עסקים בעירייה, אפי משה, הודעה לפיה הוא מקבל על עצמו להילחם בתופעה, והבטיח כי יביא לסגירתן של החמארות. משה הסביר כי דרש לקבל מהמשטרה ומהחברה לביטחון את כל המקומות הלא חוקיים שהן יודעות עליהם, ובכוונתו לפעול באופן שיחייב אותם להיסגר באופן סופי ומוחלט.
אלא שכעת טוענים גורמים במערכת האכיפה כי למרות ההבטחות של משה ושלל הפרסומים בנושא, לא נסגרה אף לא חמארה אחת והן ממשיכות לפעול כסדרן. "היה סיכום שנעביר לו את המקומות וכך אכן קרה, אבל משה לא עשה עם זה עדיין שום דבר בשטח", טוען גורם במערכת האכיפה.
2 צפייה בגלריה
מה עם החמארות? משה
מה עם החמארות? משה
מה עם החמארות? משה
(צילום: פרטי)
אז מה קורה בשטח? אין שינוי?
"הוא יצא עם זה בהרבה רוח וצלצולים אבל הם ממשיכים לעבוד והיוזמה תקועה".
אפי משה מסר בתגובה: "הנושא בטיפול. אני אמור להיפגש עם מחזיק תיק החברה לביטחון מקסים בביצקי ועם משה כהן מהמשטרה בקרוב. פתחנו תיקים לכל העסקים האלו באופן יזום. על מנת להזמינם לשימוע אני מחוייב בנוכחות ושיתוף פעולה מצד הגורמים הללו".