בעקבות חשיפת "מיינט ראשון" על הכנסת מיטות אשפוז למרכז הגריאטרי מלבן במהלך שעות הערב, החליטו מספר תושבים להגיע הבוקר ולהביע את מחאתם. ההפגנה תתקיים בשעה עשר מול שער המוסד הגריאטרי.
אמש חשף "מיינט ראשון" כי במהלך שעות הערב הגיעה משאית ענקית ובתוכה מיטות אשפוז רבות שנפרקו מהמשאית במשך שעה ארוכה. הבוקר כבר צפויים התושבים לחדש את המחאות ולדרוש שלא להכניס חולים בנגיף הקורונה ולא לסכן את חיי התושבים.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "בדרך לוועדת החקירה הבאה, הוא מפקיר את חיי של הקשישים והתושבים ומצפצף על בית המשפט".
1 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות תושבים)
בהחלטה בעתירה הדחופה שהגישה עיריית ראשון לציון לבית משפט השלום, דרש השופט ממשרד הבריאות להידבר עם עיריית ראשון לציון על הקפאת המצב במרכז הגריאטרי "מלבן" בראשון לציון עד להכרעה בהליך המשפטי. משרד הבריאות התחייב בתשובתו לביהמ"ש כי שימוש כזה ייעשה רק במקרה קיצון, כאשר יהיו 1250 חולים בישראל.
עיריית ראשון לציון בתוקף לשימוש במרכז לא רפואי לאשפוז חולי קורונה. "מלבן הוא מרכז גריאטרי", אומר בתגובה ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, "לא נאפשר להביא חולים לטיפול במרכז שאינו רפואי, תוך סיכון חייהם של קשישים ניצולי שואה". מחקרים אחרונים קובעים ש-80 אחוז ממקרי המוות מקורונה – היו של בני 60 ומעלה.