בלילה שבין שבת לראשון התעוררה בבהלה הפעילה החברתית המוכרת בראשון לציון, בובה לוי, בעקבות שיחת טלפון מבנה בן ה־15. "הוא יצא עם חברה שלו ושניהם הלכו לבד ברחוב הרצל ולא בקרבת אדם", טוענת לוי.
1 צפייה בגלריה
לא עטה מסיכה
לא עטה מסיכה
לא עטה מסיכה
(המחשה: Shutterstock)
"שוטר שעבר במקום רשם להם דוח כי הם היו בלי מסכות. לא ברור איפה שיקול הדעת שלו ומה הדחף במתן דוחות לשני נערים שהלכו לבד בלילה, באוויר הפתוח ולא באופן שיכול לסכן את הציבור. אנחנו לא נוותר ונערער על זה".
בימים האחרונים, בשל עלייה בתחלואה הוחלט להגביר את האכיפה ואת מתן הקנסות בשל אי־חבישת מסכה. כעת מתברר שגם מי שהולך לבדו בשעות הלילה המאוחרת עלול לספוג קנס. "בשעה אחת בלילה שניהם הלכו לבדם ברחוב כשאין אנשים בסביבתם. הניידת עצרה לידם לפתע והשוטר רשם להם דוח.
"הבן שלי התקשר אלי בבהלה ונתן לי לדבר עם השוטר. הסברתי לו שהם לבד, לא מסכנים אף אחד ולא בקרבת אנשים והולכים באוויר הפתוח, לכן לא ברור איפה יש כאן סכנה לציבור?", אומרת לוי בכעס ומוסיפה, "שלוש שעות לפני כן הייתי ברוטשילד. מאות אנשים הלכו ללא מסכות, ניידת משטרה עמדה שם ואף אחד לא קיבל דוח".
מהמשטרה נמסר: "בשל הזינוק במספר הנדבקים, הגבירה המשטרה את האכיפה על עטיית מסיכה במרחב הציבורי. אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות ולסייע במאבק בהתפרצות הנגיף".