לפני כשנתיים הציבה העירייה פסנתר כנף במדרחוב ברוטשילד מתוך כוונה להפוך את המקום למוזיקלי, מלא חיים ותרבות. כעת טוענים העובדים בבניין משרדים סמוך: "הרעש הפך לבלתי נסבל, אי־אפשר לעבוד ככה".
1 צפייה בגלריה
פסנתר המריבה
פסנתר המריבה
פסנתר המריבה
(צילום: עיריית ראשל"צ)
קראו גם:
בסוף שנת 2018 החליטו בעיריית ראשון לציון להצטרף לטרנד עולמי של הכנסת מוזיקה למרכזי ערים ולכן הוצב פסנתר כנף במרכז המדרחוב. מי שהשיק את הפסנתר היה הרקדן ותושב העיר - סטפן, שניגן על הקלידים להפתעת העוברים והשבים. למרות ההתחלה האופטימית, נראה שלא לקחו בחשבון שיש גם מי שיסבול מכך.
"אני עובדת עם רבים בבניין משרדים שהפסנתר מוצב מתחתיו", מספרת אחת מהעובדת במקום, "זה בניין של רואי חשבון, עורכי דין וגם של קופת חולים מכבי, סך הכל עובדים רבים שנאלצים כל יום לשמוע את האנשים שמנגנים על הפסנתר אבל זה מאוד מפריע. יש פעמים שמגיעים עוד נגנים ומצטרפים לנגינה עם תופים מאולתרים וכלי נשיפה. הבאנו לכאן את ראש העירייה וביקשנו שיגרום לזה להפסיק אבל הוא אמר שידאגו שלא לנגן בין שתיים לארבע, דבר שכלל לא אוכפים. פנינו גם למשטרה, שאמרה לנו שזה בתחום הסמכות של הרשות המקומית".
לטענת העובדים המטרד הזה נעשה בלתי נסבל, "זה כבר הגיע למצב שאנחנו יורדים לשם ודורשים מאנשים להפסיק לנגן כי זה פשוט מטריד. כשמגיעים ילדים זה הכי נורא כי הם פשוט מכים על הקלידים בכוח ומייצרים רעש", אומרת העובדת. "אני לא מצליחה להבין מי החכם שהחליט לשים פסתנר ליד בניין משרדים. אני רוצה לראות את עובדי העירייה מצליחים לעבוד יום אחד כשמנגנים להם מתחת לחלון כל יום. פה זה קורה כל יום וכל היום".
מהעירייה נמסר: "ברחובות ההומים ביותר בארץ ובעולם ישנם נגני רחוב כחלק מהתרבות העירונית. למרות שבעבר הונמכה עוצמת המנגינה, יוגבלו שעות הנגינה".