גן ילדים שפועל בתוך בית פרטי בשכונת נווה ים מעורר סערה בקרב תושבי השכונה. השבוע הם קיימו הפגנת מחאה בדרישה להעתיק את מקום הפעילות של הגן. התושבים אמרו כי הם חוששים שלמרות צו בית משפט שהורה לסגור את הגן בתחילת השנה, העירייה תעניק למקום היתר ואיכות חייהם תוסיף להיפגע.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
פקקים ובעיות תנועה
(צילום: shutterstock)
קראו גם:
לפני כשלושה שבועות פורסם ב"ידיעות ראשון" על תיק משפטי שהתנהל נגד הגן בגין שימוש חורג בנכס. בתום דיון משפטי קבע בית המשפט כי יש להוציא צו מניעה קבוע נגד המקום בתחילת חודש ינואר 2021, אלא אם כן יינתן היתר לשימוש חריג. כעת חוששים התושבים ממצב שבו ההיתר אכן יינתן. "השופט נתן להורי הגן זמן להתארגן וקבע שהגן ייסגר בתחילת שנה", טוענת מירב, תושבת השכונה, "אבל הוא גם הוסיף שהם יכולים להסדיר את הדרוש ולקבל היתר".
ביום שישי האחרון יצאו עשרות תושבים להביע את מחאתם ודרשו לסגור את הגן הצמוד לבתיהם. לטענת התושבים, מאז שנפתח הגן בבית פרטי בשכונה הם חווים פגיעה קשה באיכות חייהם, "החל מרבע לשבע בבוקר יש רעש חזק של גרירת חפצים ומיד לאחר מכן רעש וצעקות של ילדים וכל זה בבית פרטי", טוענת אחת השכנות.
"זה גם רחוב ללא מוצא, כל הצוות וההורים חונים לנו מול הבית ובכל בוקר יש פקקים ובעיות תנועה קשות", טוען דייר נוסף. "אנחנו מרגישים שגנבו לנו את החיים".
מבעלי הגן נמסר: "מפעילות המעון עושות כל אשר לאל ידם לעמוד בפסק הדין של בית המשפט. הבקשה לשימוש החורג פורסמה להתנגדויות בהן תדון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שתדון בהן".