יוצאי בריה"מ לשעבר המתגוררים בראשון לציון קוראים לעירייה להציב את דגל הניצחון מעל בניין העירייה ולהניף אותו בתשעה במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית.
1 צפייה בגלריה
מצעד הווטרנים בשנים קודמות, לפני תקופת הקורונה
מצעד הווטרנים בשנים קודמות, לפני תקופת הקורונה
מצעד הווטרנים בשנים קודמות, לפני תקופת הקורונה
(צילום עיריית ראשון לציון)
"זאת הדרך של העירייה לכבד את זכרם של קרובי רבים מהתושבים", אמר מחזיק תיק הקליטה יבגני ברכמן. במכתב ששלח ברכמן לראש העירייה רז קינסטליך נכתב: "השנה היא השנה ה-75 לניצחון על גרמניה הנאצית. התשעה למאי הוא היום הרשמי לכך במדינת ישראל. העיר ראשון לציון כבר מספר שנים מציינת אותו באירועים שונים הכוללים: מצעד ואירועי תרבות, אך בשל קורונה, לא ניתן לעשות חלק מהדברים עקב המגבלות. יחד עם זאת, חשוב מאוד לתת התבטאות גם ליום זה, שחשוב גם לתושבי העיר וגם לעירייה".
ברכמן מבקש במכתבו לציין את היום במספר דרכים. "ברצוננו לבקש להניף את דגל הניצחון ברחבת העירייה, דגל שהיה מונף מעל הרייכסטאג שלושה ימים אחרי נפילת ברלין במאי 1945 והפך לסמל ונקרא כעת 'דגל הניצחון'", הוא כותב. "בנוסף, להציב שילוט ברחבי העיר ובו אוסף תמונות של משתתפי מלחמת העולם השנייה. הדברים הקטנים האלו הם ללא כל ספק יהיו גדולים מאוד בשביל רבים מאיתנו".
גם הפעיל העירוני ולד קפוסטין שנמצא בקשר רציף עם תושבי מדינות חבר העמים בעיר, הצטרף לבקשה. "תחת דגל זה שפכו את דמם של מיליוני חיילים של הצבא האדום, ובהם חצי מיליון יהודים. תחת דגל זה הושג הניצחון במלחמת העולם השנייה, שבזכותו אנו חיים היום. אז למה לא לתת להם כבוד?".
מהעירייה נמסר: "בתחילת מאי העירייה תעלה קמפיין שילוט חוצות ב-100 תחנות אוטובוס לווטרנים. כמו כן, תתבצע חלוקת זרים לווטרנים עם ברכת ראש העירייה על ידי בני נוער בשיתוף אגף קליטה ואגף הנוער והצעירים. ב-6.5 יתקיים טקס אלטרנטיבי ללא קהל בהשתתפות ראש העירייה ליד האנדרטה, הטקס ישודר בפייסבוק העירוני. כמו כן, החל מה-3 למאי יתקיימו הרצאות מקוונות לתלמידי תיכון בנושא הגבורה היהודית בצבא האדום".