בלילה שבין חמישי לשישי שעבר קיבלו שוטרי תחנת ראשון לציון קריאה על הקמת רעש באחד הבתים שבשכונת שיכון המזרח. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בקבוצת אנשים שניצלה את ימי ההסגר לטובת מסיבת קריוקי ובינם לבין השוטרים החל ויכוח שהסתיים בתקרית אלימה.
2 צפייה בגלריה
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה במערב העיר
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה במערב העיר
משטרת ראשון לציון בפעילות אכיפה במערב העיר
(צילום: באדיבות המשטרה)

"השקט נשמר"

שישה שוטרים נאלצו לקבל טיפול רפואי והמתפרעים נעצרו בסופו של האירוע. תקרית זו, לטענת גורמים במשטרת ראשון לציון, מעידה על מגמת עלייה באירועי רעש מאז פרוץ המשבר. מפקד התחנה, נצ"מ אבשלום עמר, מכחיש את הדברים: "זה לא אירוע שמאפיין את המתרחש בעיר. אנחנו לא מרגישים איזו מגמה של עלייה בעבירות אלימות במשפחה או הפרות סדר, וזה גם פרק זמן קצר כדי לבחון את הנושא. יש מקרים חריגים ואנחנו יודעים להתמודד איתם, אבל אפשר לומר שהשקט נשמר".
אותם גורמים סוברים כי כניסתו של נגיף הקורונה מבליטה גם אלמנטים חדשים בעבודת שוטרי התחנה. עבירות רכוש והתפרצויות לבתים הפכו לקשות יותר בשל העובדה שרבים נשארים בבית, אך עבירות של הפרת בידוד וסגר הפכו לשכיחות יותר.
"תושבי ראשון לציון הם אנשים מאוד ממושמעים", אומר נצ"מ עמר בתגובה, "אנחנו פרוסים בכוחות ברחבי העיר בכדי לאכוף את הוראות משרד הבריאות. יש עשרות שוטרים מסביב לשעון, עם צוותים ייעודיים וקצינים שנמצאים בשטח. אני עצמי נמצא בשטח רבות ואיפה שיש מקרים חריגים אנחנו פועלים. חשוב שהתושבים יבינו שהאכיפה היא סובלנית ומתחשבת עם עדיפות להסברה. אנחנו מודעים לכל הבעיות הכלכליות של אנשים בתקופה הזו ואנחנו לא רוצים לייצר לחץ נוסף ולהטיל בכוח קנסות, אבל הפרה בוטה תגרור תגובה קשה. אנחנו שמים דגש בעיקר על מבודדי הבית כדי למנוע התפשטות הנגיף. אנחנו לא מחפשים את האדם הבודד, האם הוא חצה את ה־100 מטרים, אלא רק מקרים בהם יש סיכון לחיי אדם".
2 צפייה בגלריה
נצ"מ עמר
נצ"מ עמר
נצ"מ עמר
(צילום: באדיבות המשטרה)
איך אתם נערכים למנוע פריצות לעסקים שנותרו סגורים?
בצד הפעילות של נושא הקורונה שלשם כך יש כוחות יעודיים, אנחנו משקיעים גם בפעילויות השוטפות. מיקדנו פעילות באזורי התעשייה, איפה שישנם עסקים סגורים ואנחנו מבצעים פעילות גלויה וסמויה כדי לצמצם למינימום פשיעה באיזורים האלה. אני יכול לומר שיש לנו כוחות גדולים בכל רחבי העיר, ושיש שיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית. ברמה האישית, כל שוטר נמצא יותר בשטח מאשר בבית".
מדובר בנטל לא פשוט, במצב של סיכון.
"בזכות זה אני גאה לפקד על השוטרים בתחנת ראשון לציון. אני מנסה ומצליח להפגין חוסן כלפיהם. אני מצליח למצוא את האיזון. אין ספק שאני רואה את השוטרים יותר מאשר את המשפחה, ועצם העובדה שבחרתי במקצוע שהוא שירות לאזרח, שצריך לשלם מחיר, זה אומר הכל. אבל בתקופה הזו פחות מתעסקים במחיר האישי אלא בגודל השעה, ובהתמודדות עם הנגיף הארור הזה".