1 צפייה בגלריה
רמת אליהו. לתושבים נמאס
רמת אליהו. לתושבים נמאס
רמת אליהו. לתושבים נמאס
(צילום: אבי מועלם)
בלילה שבין חמישי לשישי האחרון פשטו שוטרי תחנת ראשון לציון ופקחי החברה לביטחון עירוני על "חמארות", פאבים ומכוני הימורים בלתי חוקיים השייכים לעובדים הזרים בעיר. זאת במקביל לכתבה שהתפרסמה ב"מיינט ראשון" על כוונת העירייה לפעול ביד קשה נגד התופעה ובשל תלונות רבות מצד התושבים.
החמארות שנפתחו בעיקר בשכונת רמת אליהו וברחוב הרצל הפכו לתופעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות בראשון לציון. מדובר בפאבים לא חוקיים שאליהם מגיעים עובדים זרים, חלקם שוהים לא חוקיים.
לאחרונה הפכו מקומות אלה גם למוקד עבור הימורים לא חוקיים, ולדברי התושבים, הפכו למפגע של שיכורים אלימים בתוך שכונות המגורים.
בעירייה הוחלט להילחם ביד קשה נגד המקומות הללו ובסוף השבוע נערכה פשיטה על עשרות מקומות. במהלך הפשיטה הוחרמו ציוד, שתייה אלכוהולית ואף נתפס כסף על השולחן ששימש מהמרים במשחק קלפים.
לאחר קבלת מידע מודיעיני לגבי מקומות הפעילות הללו, תפתח מחלקת רישוי עסקים תיקים באופן יזום לכל החמארות, על מנת שניתן יהיה לזמן את בעלי העסקים לשימוע לפני מתן צו סגירה מנהלי. על מנת למנוע פתיחה של אותם עסקים מחדש יזומנו בעלי הנכסים, בהם נפתחים עסקים הנ"ל על בסיס קבוע לשיחת אזהרה בעיריה.
מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ביטחון יחד עם אפי משה, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק רישוי עסקים, הודיעו כי החליטו להילחם עד חורמה בעסקים בלתי חוקיים אלו ולמגר את הנגע החברתי הזה לתועלת תושבי העיר.
מעירייה נמסר כי, "בשל תלונות רבות של תושבים על מטרדי רעש וזוהמה ובשל קטטות ואירועי אלימות חוזרים ונשנים בחמארות, החל מבצע אכיפה ממוקד. על פי נתוני השיטור העירוני, בראשון לציון פועלות נכון להיום כ-12 חמארות, שמרוכזות בעיקר במרכז העיר ובשכונת רמת אליהו.
השיטור העירוני ורישוי עסקים פשטו על שש חמארות עד כה, שני בעלי נכס זומנו לשימוע לפני סגירה על ידי המשטרה. מקום אחד כבר נסגר ובמקומו פועל כבר עסק אחר. שני דוחות נרשמו על אי סגירת עסק ואי מניעת עישון במקום ועסק אחד החליט להסב את פעילותו ופתח בתהליך להוצאת רישיון עסק".