מי שהסתובב ברחבי ראשון לציון או סמוך לבניין העירייה הבחין בדגלי הגאווה או באורות הצבעוניים לציון חודש הגאווה. אבל כעת יש מי שמבקר את היוזמות ודורש מהעירייה להפסיק אותן.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית ראשון לציון בצבעי דגל הגאווה
בניין עיריית ראשון לציון בצבעי דגל הגאווה
בניין עיריית ראשון לציון בצבעי דגל הגאווה
(צילום: פרטי)
הראשון שפנה לעירייה בזעם הוא ולד קפוסטין, פעיל עירוני מוכר בקרב יוצאי ברית המועצות שדורש יחס שווה. לטענתו, "כבר שנים אני מבקש להציף את עץ אשוח בחגיגות הנובי גוד. אמרו שלא ניתן לעשות זאת כי זה בניגוד להלכה או שאמרו - עץ אשוח לא הוצב בעבר בעיר ואין כל שינוי בעמדת העירייה בנושא".
קראו גם:
קפוסטין מוסיף וטוען: "האם חודש הגאווה היה תמיד? האם כל החגיגות ומה שקורה בעיר סביב חודש הגאווה זה על פי ההלכה? אני כמעט בטוח שמתוך תושבי העיר,את אלה שרוצים לחגוג את נובי גוד, רוצים שבעיר שלהם יהיה עץ אשוח החגיגי למען המשפחות והילדים".
2 צפייה בגלריה
(ולד קפוסטין, צילום: יח"צ)
גורם נוסף שתקף את הצבת הדגלים היה עקיבא מאיר, חבר מועצה לשעבר שמייצג קולות חרדים רבים: "מחפשים תשומת לב. תמיד אמרתי שהם יכולים לחיות ככל האדם, בלי פרובוקציות. חבל שראש העיר וחברי המועצה נכנעים לכמה עסקנים גאים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העיר ראשון-לציון הייתה מאז ומעולם עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה ומשכך, בחרה לציין גם את חודש הגאווה והסובלנות. באשר לבקשת הפונה, עיריית ראשון-לציון מחבקת ומכבדת את יוצאי ברית המועצות בעיר ואף מציינת זאת בכל שנה בשילוט ברכה לנובי גוד. ככל שמישהו רוצה לברך באופן פרטי את מי שחוגג את השנה החדשה בדרכו - הוא מוזמן לעשות כך".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון