אישה שביקשה להתגרש מבעלה לאחר 35 שנות נישואים בטענה שהפך אותה לשפחה, הפנה אל עו"ד זוהר רון בקשה לא שגרתית: "אני רוצה שלדיון בבית המשפט תגיעי עם קמעות שעלו לי אלפי שקלים. קניתי אותם מ'מכשפה' ממרוקו".
2 צפייה בגלריה
קמע בבית המשפט
קמע בבית המשפט
קמע בבית המשפט
(צילום: shutterstock)
האישה סיפרה שהתחתנה בגיל צעיר עם איש קשה ובלתי מתפשר.
"הוא נהג בי כמו במשרתת", היא הסבירה. "למשל, כשחזר הביתה מהעבודה, התיישב על כורסא שהייתה רק שלו, וממש כמו שייח' סעודי קרא לי לבוא ולהחליף לו את נעלי העבודה בנעלי הבית. מיד לאחר מכן הייתי צריכה להגיש לו ארוחה ומשקה. בנוסף, בכל ערב הוא הודיע לי מה הוא יאכל למחרת כדי שאכין לו מזון כבקשתו.
קראו גם:
"באחד הימים נמאס לי ואמרתי לו שאולי ננסה להחליף תפקידים, ושהוא יחליף לי את הנעליים לנעלי בית. הוא פרץ בצחוק מתגלגל ואמר: 'כשתהיי גבר אני אעשה את התפקידים שלך'.
"אמרתי לו שנמאס לי להרגיש כמו משרתת ומגיע לי יחסים שוויוניים. בשלב הזה הוא צרח עליי, 'מה פתאום. אחרי כל כך הרבה שנים נזכרת שזה לא מתאים לך?'. יש לנו הרגלים ולא אסכים לשנות אותם. טוב לי ככה וככה, זה מה שהיה וזה מה שיהיה'".
2 צפייה בגלריה
עו"ד זוהר רון
עו"ד זוהר רון
עו"ד זוהר רון
(צילום: פרטי)
האישה הודיעה לו שהיא רוצה להתגרש, ואילו הוא אמר לה בתגובה כי "אצלנו במשפחה לא מתגרשים. רק המוות יפריד בינינו".
האישה לא ויתרה והגיעה אל עורכת הדין כדי שתגיש עבורה תביעת גירושין ותביעת פירוק שיתוף. ניסיון גישור בין השניים כשל, ולפני הדיון הראשון בבית המשפט היא הדהימה את עו"ד רון עם הבקשה הבאה:
"בבקשה שימי בכיס הז'קט שלך את החבילה הקטנה הזאת, זה יעזור לי להתגרש. בנוסף, תני לי להדביק פתק קטן על סוליית נעל ימין שלך".
עורכת הדין שאלה את האישה מה יש בחבילה ועל הפתק, והתשובה הייתה: "קיבלתי סגולה להצלחה בדיון ממכשפה ממרוקו בדמות פוחלץ קטן של ציפור, זה יעזור לי למצוא חן בעיני השופט".
אחרי שעיכלה את הדברים שאלה עורכת הדין מה כתוב בפתק ונענתה: "כל מיני אותיות ומילים לא ברורות. הקמעות הללו עלו לי אלפי שקלים, אני חייבת את שיתוף הפעולה שלך".
עו"ד רון הסבירה לאישה שהפוחלץ הוא צער בעלי חיים והתעללות, ואין בכוונתה להכניס אותו לכיס, וכך גם באשר לפתק.
האישה התעקשה "שהציפור נמצאה מתה ואין כאן התעללות". הפעם עורכת הדין כבר הייתה יותר תקיפה והציעה לאישה להכניס את החבילה לכיס מעילה, כולל את הפתק המוזר, והוסיפה שההצלחה בדיון תגיע כי יש לה סיבות וייצוג טובים.
ואכן, בסופו של דבר הדיון עבר בהצלחה, והצדדים הסכימו על פרידה מכובדת זה מזו.
מעניין אם יש לכך קשר לכישופים.