איש העסקים שנרצח הבוקר (שישי) בכניסה לחווה החקלאית ליד שכונת נווה עמית הנו אלדד פרי, יזם נדל"ן שהסתבך בשנים האחרונות כלכלית וחובותיו מוערכים בחצי מיליארד שקלים. קבוצת אלדד פרי נכנסה לאחרונה להליך הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים. במקביל היה מצוי אלדד פרי בהליך פשיטת רגל ומונה עו"ד נאמן לנכסיו.
3 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
בדו"ח שהוגש לבית המשפט לאחרונה נאמני קבוצת אלדד פרי הודיעו כי הם מבצעים חקירות בגין הלוואות שניתנו לקבוצת פרי, בין היתר על ידי נותני שירות ניכיון שיקים.
פרי, בעלי קבוצת פרי נדלן, היה בן 44 במותו. לדברי שכנים שמתגוררים בסמוך בשכונת נווה עמית, בה התגורר גם פרי, הוא נהג ללכת בקביעות לבית הכנסת. "אנחנו מכירים אותו כשכן, לא כאיש נדל"ן ולכן אנחנו לא נתייחס גם לכל הפרשיות, אדם נרצח בפתח בית הכנסת, זה צריך להדאיג את כולם", אמר אדם שמתגורר בשכונה.
פרויקט דגל אחד של החברה, 'פרי פלייס', היה אמור מזמן כבר להיבנות, אך במקום שבו היו אמורות להיבנות 750 דירות לסטודנטים בצדה השני של ההפרדה המפלסית ברכבת נותר רק זיכרון מר בדמות בור עמוק באדמה, אותו הספיקו לחפור אך שם גם נעצרו העבודות.
3 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
בשנת 2018 יצאה חברת פרי נדל"ן בהכרזה על תחילת העבודות בפרי פלייס ולמשך תקופה נראה הטרקטורים בשטח, אך זוהי כנראה הייתה גם אותה התקופה בה החלה קבוצת פרי נדל"ן להסתבך, כיוון שהטרקטורים ירדו מהשטח ומעולם לא חזרו.
באותה התקופה גם הלכו וגברו עדויות ותלונות מצד רוכשים וספקים כי ישנם קשיי תשלומים מצד קבוצת פרי נדל"ן שעסקה במשך שנים רבות בקבוצות רכישה.
3 צפייה בגלריה
מזירת האירוע
מזירת האירוע
מזירת האירוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הבוקר (שישי) כאמור הוא מצא את מותו סמוך לבית הכנסת שבו נהג להתפלל, ככל הנראה על ידי רוכב אופנוע שירה וברח מהמקום. המשטרה פתחה בחקירה.